ویژگی‌های کوله پشتی مناسب برای دانش آموزان

خبرگزاری ایسنا پنج شنبه 29 شهریور 1403 - 18:20
خرید لوازم النحریر و وسایل موردنیاز دانش آموزان یکی از جذابیت‌های این روزهای منتهی به آغاز سال تحصیلی جدید است، یکی از وسایل مهم خرید کیف و کوله‌پشتی است که یک متخصص پزشکی ورزشی درباره فاکتورهایی که هنگام خرید کوله پشتی باید درنظر گرفت،توصیه‌هایی را بیان می‌کند.

به گزارش ایسنا، کوله ﭘﺸﺘﯽ ﻫﻤﺮﺍﻩ ﻫﻤﻴﺸﮕﯽ ﮐﻮﺩﮐﺎﻥ ﺩﺭ ﻃﻮﻝ ﺳﺎﻝ ﺗﺤﺼﻴﻠﯽ ﺍﺳﺖ، ‪ﺗﺤﻘﻴﻘﺎﺕ ﻧﺸﺎﻥ ﻣﯽﺩﻫﻨﺪ ﮐﻪ ﮐﻮﻟﻪﭘﺸﺘﯽ‪ ﺍﮔﺮ ﺑﻪ ‫ﺻﻮﺭﺕ ﺻﺤﻴﺢ ﻭ ﻣﻨﺎﺳﺐ ﺍﻧﺘﺨﺎب ﺷﻮﺩ ﻭ ﻣﻮﺭﺩ ﺍﺳﺘﻔﺎﺩﻩ ﻗﺮﺍﺭ ﮔﻴﺮﺩ، ﻣﻨﺎﺳﺐﺗﺮﯾﻦ ﻭﺳﻴﻠﻪ ﺑﺮﺍی ﺣﻤﻞ ﻭﺳﺎﯾﻞ ﺭﻭﺯﺍﻧﻪ ‫ﺍﺳﺖ زیرا ﻣﯽﺗﻮﺍﻧﺪ ﺑﺎﺭﻫﺎ ﺭﺍ ﻣﺘﻘﺎﺭﻥ ﻧﮕﻪ ﺩﺍﺭﺩ.

دکتر محمدحسین پور غریب ضمن توصیه به استفاده از کوله پشتی بجای کیف، گفت: استفاده از کیف باعث بروز پیش زمینه مشکلات اسکلتی و عضلانی در دانش آموزان می شود و به همین دلیل اکثریت از کوله پشتی استفاده می کنند.

وی با بیان اینکه باید به دانش آموزان یاد دهیم که دو بند کوله پشتی خود را استفاده کنند افزود: دانش آموزان باید هنگام استفاده از کوله پشتی حتما از دو بند آن همزمان بر روی شانه های خود استفاده کنند چرا که استفاده یک بندی از کوله پشتی به بدن آسیب می رساند.

پور غریب با اشاره به اینکه سایز کوله‌ پشتی نباید از ارتفاع و عرض بدن دانش آموز بیشتر باشد تصریح کرد: سایز دو بند کوله پشتی باید قرینه باشد و حداقل پنج سانتی متر عرض بند باشد بند کوله پشتی را نباید گره بزنیم و بند ها باید با استفاده از یراق آلات محکم شوند.

متخصص پزشکی ورزشی و عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی تهران اظهار کرد: در مواردی که دانش‌آموزان می خواهند با کوله پشتی مسافتی را برای رسیدن به مدرسه پیاده روی کنند حتما به وزن کوله خود توجه کنند زیرا حداکثر وزن کوله پشتی و وسایل داخل آن نباید از پانزده درصد از وزن دانش آموز بیشتر باشد.

این متخصص پزشکی ورزشی و عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی تهران در پایان این گفت‌وگوی رادیویی خود گفت: والدین باید  شب قبل از رفتن به مدرسه کوله پشتی فرزندان را چک کنند که محتویات آن زیاد نباشد و معلمان باید به دانش آموزان آموزش دهند که فقط کتاب های لازم را در کوله پشتی خود قرار دهند.

انتهای پیام

منبع خبر "خبرگزاری ایسنا" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.