توجه خیران به حوزه بهداشت ودرمان شهرستان بابل

خبرگزاری ایسنا پنج شنبه 29 شهریور 1403 - 18:24
امام جمعه بابل با اشاره به اینکه گرچه همه اقدامات خیرخواهانه در جامعه ضروریست اما اولویت با حوزه درمانی است، گفت: از افتخارات شهر بابل، دارالمومنین بودن و دارالخیرین داشتن است وخیران آن در کشور سرآمد هستند.

حجت الاسلام حسن روحانی امروز در آیین رونمایی از آمبولانس‌های جدید دانشگاه علوم پزشکی بابل اظهار کرد: برگزاری این مراسم در راستای تکریم یک حرکت نورانی است زیرا قدردانی از خیرین کمترین کار ممکن است.

وی افزود: تقدیر از کار نیک نه تنها سبب خشنودی خداوند وافزایش نعمت می‌شود بلکه مشوقی است برای کسانی که قصد ورود به این عرصه را دارند.

 توجه خیران به حوزه بهداشت ودرمان شهرستان بابل

کمک ۲۹۰ میلیارد تومانی مجمع خیرین به حوزه بهداشت و درمان

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بابل نیز اظهار کرد:خیرین مبلغ ۲۹۰ میلیارد تومان به حوزه بهداشت و درمان شهرستان بابل کمک کردند.

وی از راه اندازی سایت نیازمندی دانشگاه خبر داد و گفت: در این سایت تمام نیازمندی دانشگاه علوم پزشکی بابل عنوان شده و از خیرین تقاضا کردیم؛ فراخور توان از دانشگاه حمایت کنند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بابل خاطرنشان کرد: مجمع خیرین سلامت بابل را دوباره فعال کردیم وپذیرای خیرین نیک اندیش هستیم.

مظفرپور از پیگیری مستمر امام جمعه بابل در هدایت و جذب این خیر به سمت دانشگاه قدردانی کرد و گفت: قرار است گذشته از این اقدام ارزشمند در خرید و تجهیز آمبولانس‌ها، در انجام چند پروژه دانشگاه نیز به ما کمک کند.

 توجه خیران به حوزه بهداشت ودرمان شهرستان بابل

خرید یک هزاردستگاه آمبولانس برای کشور

مدیرعامل یک مرکز خیریه معلولین در که بعنوان نماینده این خیر در همایش حضور داشت نیز اظهار کرد: این خیر برای اقدامات خیرخواهانه خود سه هدف کوتاه مدت، میان مدت و بلندمدت را در دستور کار دارد.

مرتضی بزرگی یادآور شد: اقداماتی چون خرید ۱۰ دستگاه آمبولانس جدید و بازسازی ۱۵ آمبولانس با اعتبار ۱۳۰ میلیارد تومان ازجمله اقدامات خیرخواهانه این خیر است.

وی تصریح کرد: کمک به پنج بیمارستان بابل، کمک به بهبود وضعیت آشپزخانه بیمارستان روحانی با اعتبار ۱۵ میلیارد تومان، اختصاص یک میلیاردتومان برای بخش آی سی یو، موافقت کمک ۲۵ میلیارد تومانی به بیمارستان مرزیکلای بابل، کمک ۹میلیارد تومانی به بیمارستان کودکان امیرکلا، کمک ۲۰ میلیارد تومانی به بخش ورزش شهرستان بابل ازجمله کمک‌های این خیر است.

 توجه خیران به حوزه بهداشت ودرمان شهرستان بابل

بزرگی همچنین از عقد قرار داد برای خرید ۱۰۰ دستگاه آمبولانس دیگر برای مازندران خبر داد و تصریح کرد: ۲۰ دستگاه دیگر ماه آینده خریداری وتحویل دانشگاه علوم پزشکی می‌شود.

وی از خرید یک هزار دستگاه آمبولانس تا چهارسال آینده برای کل کشور خبر داد و خاطرنشان کرد: این آمبولانس‌ها در اختیار دانشگاه علوم پزشکی و اورژانس کشور قرار می‌گیرد.

وی به ضرورت هموارکردن مسیر برای ورود خیران از سوی دستگاه‌های اجرایی خبر داد و گفت: این خیرین چیزی جز همراهی نمی‌خواهند باید فضا را برای اقدامات خیرخواهانه آنها تسهیل و هموار کنیم.

وی همچنین از هدیه ۱۲ میلیون تومانی به همه پرسنل اورژانس ۱۱۵ بابل به مناسبت روز ملی اورژانس توسط این خیرنیک اندیش خبر داد.

یک دستگاه فوتون به اورژانس ۱۱۵ بابل اهدا شد.

رئیس اورژانس ۱۱۵ بابل نیز اظهار کرد: اورژانس ۱۱۵ بابل در سال ۱۳۵۶ تاسیس و در سال گذشته بیش از ۱۸۹ هزار تماس در این مرکز به ثبت رسیده است.

دکترسعیدرمضانی افزود:در سال گذشته همچنین ۴۸هزار و ۴۹۴ مورد ماموریت به ثبت رسید که ۳۰۰ مورد توسط موتورلانس ها انجام شد.

 توجه خیران به حوزه بهداشت ودرمان شهرستان بابل

وی ادامه داد: مدت زمان رسیدن بربالین بیمار اکنون ۱۱ دقیقه در حوزه شهری و ۱۵ دقیقه در ماموریت جاده‌ای است که باید این مدت زمان را به هشت دقیقه در حوزه شهری و ۱۲ دقیقه در حوزه جاده ای کاهش دهیم.

رئیس اورژانس ۱۱۵ بابل با قدردانی از خدمات این خیر بابلی در خرید و تجهیزآمبولانس اورژانس این شهرستان یادآور شد: فرسودگی آمبولانس‌هایی با قدمت ۱۵ سال مهم‌ترین چالش اورژانس ۱۱۵ کشور است.

رمضانی از اهدای یک دستگاه فوتون به اورژانس ۱۱۵ بابل خبر داد و خاطرنشان کرد: شهرستان ۳۰۰ هزار نفری بابل نیازمند ۱۲ پایگاه شهری است در حالیکه تنها با دو پایگاه شهری هدایت می‌شود.

انتهای پیام

منبع خبر "خبرگزاری ایسنا" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.