بازسازی نمایش میدانی عملیات نصر ۴ گردان کمیل در لرستان

خبرگزاری ایسنا پنج شنبه 29 شهریور 1403 - 18:45
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان از برگزاری برنامه‌های مختلف فرهنگی هنری در هفته دفاع مقدس در این استان خبر داد و افزود: برگزاری پویش تولید محتوا از وصیت‌نامه شهید «باغانی» یکی از ویژه‌برنامه‌هایی است که در این هفته برگزار خواهد شد.

اعظم روانشاد روز پنج‌شنبه در جمع خبرنگاران برنامه‌های هفته دفاع مقدس این اداره کل را تشریح کرد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان ضمن تبریک هفته وحدت و گرامی‌داشت هفته دفاع مقدس، گفت: برنامه‌های امسال هفته دفاع مقدس در استان همزمان با سراسر کشور با شعار «در راه فتح قله‌ایم» برگزار خواهد شد.

وی افزود: دشمن سعی دارد نقاطی که قوت انقلاب اسلامی بوده است را تحریف کند و بر روی این موضوع سرمایه گذاری کرده است، لذا با تبیین دفاع مقدس که همواره مورد تاکید مقام معظم رهبری بوده است، باید نیازسنجی کنیم و ویژگی‌های دفاع مقدس مانند اخلاص، فداکاری، فرماندهی، مدیریت و… را برای نسل جوان بیان کنیم.

روانشاد با تاکید بر اینکه در حال حاضر باید تمام زمینه‌ها دفاع مقدس را سر لوحه کار خود قرار دهیم، بیان کرد: دفاع مقدس یک کارخانه انسان‌سازی است که انقلاب اسلامی به واسطه آن تثبیت شده است.

وی با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری درباره دفاع مقدس، بیان کرد: دفاع مقدس یک گنجی تمام‌نشدنی است که دارای جسم و روح است. این روح شامل ایثار، فداکاری و شهادت است که نباید از بین برود.

روانشاد گفت: یکی از ویژه‌برنامه‌های پیش‌بینی‌شده بر این اساس برگزاری پویش تولید محتوا از وصیت‌نامه شهید «ناصر باغانی» است که رهبر معظم انقلاب توصیه به مطالعه آن دارند که با همکاری انجمن قلم و اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان برگزار خواهد شد که اطلاعات تکمیلی آن متعاقباً اعلام خواهد شد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان گفت: فضاسازی محیطی، دیدار با خانواده‌های شهدا، عطرافشانی قبور مطهر شهدا، اجرای مسابقات فرهنگی، نشست بصیرتی، برگزاری محفل شعر، دیدار با هنرمندان، همکاری در برگزاری جشنواره فانوس، رونمایی کتاب از جمله برنامه‌های این هفته به شمار می‌روند.

وی به رونمایی از پوستر پنجمین رویداد «راه سلیمانی» اشاره کرد و افزود: اجرای سرود و تئاترهای خیابانی و برپایی نمایشگاه عکس و نقاشی با موضوع دفاع مقدس از برنامه‌های این اداره کل در هفته دفاع مقدس خواهد بود.

روانشاد با بیان اینکه هر یک از شهرستان‌های استان نیز برنامه‌های متنوعی را در این هفته در نظر گرفته‌اند افزود: جشنواره فرهنگی هنری «رزم دیدنی»، تجلیل از فرماندهان دفاع مقدس، بازسازی نمایش میدانی عملیات نصر ۴ گردان کمیل، محفل‌های شعر و قرآنی، اجراهای نمایش و برپایی نمایشگاه‌های هنرهای تجسمی و رونمایی از کتاب‌های مختلف از جمله برنامه‌های شهرستان‌های استان هستند.

روانشاد نقش رسانه را در گرامی داشت یاد و خاطره شهدا و هفته دفاع مقدس را بسیار مهم دانست و گفت: شهدا قهرمانان جامعه ما هستند و در حال حاضر در برابر جنگ روانی دشمن رسانه‌ها وظیفه دارند صادقانه شفاف‌سازی کنند و باید مراقب حربه‌های دشمن باشند.

انتهای پیام

منبع خبر "خبرگزاری ایسنا" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.