مقام روس: بیشتر تانک‌های آبرامز ارائه شده به اوکراین منهدم شدند

خبرگزاری ایسنا پنج شنبه 29 شهریور 1403 - 19:29
به گفته معاون نماینده دائم روسیه در آژانس امنیت و همکاری اروپا (OSCE)، بیش از دو سوم تانک‌های آبرامز ارائه شده از سوی آمریکا به اوکراین، توسط ارتش روسیه منهدم شده‌اند.

به گزارش ایسنا، «ماکسیم بویاکویچ» معاون نماینده دائم روسیه در آژانس امنیت و همکاری اروپا (OSCE) در نشست امروز این آژانس گفت: «دو سوم تانک‌های آبرامز ارائه شده از سوی آمریکا به اوکراین منهدم شده‌اند.»

او افزود: «این مسئله پس از انهدام گسترده تجهیزات نظامی "مشهور و بسیار تحسین شده" ناتو در مقابل تسلیحات روسی، به موضوع قابل توجهی تبدیل شده است.»

طبق گزارش «اسپوتنیک»، معاون نماینده دائم روسیه در آژانس امنیت و همکاری اروپا همچنین گفت: «آنگلوساکسون‌ها و متحدان آنها پس از ناکامی در رسیدن به اهداف خود با استفاده از تجهیزات کنونی ارائه شده به اوکراین درحال بحث درباره استفاده از سلاح‌های دوربرد بسیار دقیق برای حمله به اعماق روسیه هستند.»

اظهارات بویاکویچ درباره انهدام تانک‌های آبرامز آمریکایی درحالی است که اخیرا،  یک رسانه تخصصی نظامی گزارش داد آمار از بین رفتن تانک‌های آبرامز آمریکایی که ارتش اوکراین در جنگ علیه روسیه استفاده می‌کند به میزان هشدار دهنده‌ای بالا رفته است.

طبق گزارش هفته گذشته «میلیتری واچ»، بیش از ۲۰ دستگاه از مجموع ۳۱ تانک آبرامز آمریکایی که متحدان غربی تحویل اوکراین داده‌اند از بین رفته، از کار افتاده یا به دست نیروهای روس افتاده‌اند.

سربازان اوکراینی در مصاحبه با رسانه‌های غربی گلایه‌های زیادی از معایب نسخه‌ای از تانک‌های آبرامز آمریکایی که در اختیار ارتش اوکراین گذاشته شده بر شمرده‌اند که این شامل معایب فنی همچون مقاومت پایین قطعات الکترونیکی و آسیب‌پذیری این تانک‌ها در مقابل تسلیحات روسیه می شود.

نشریه میلیتاری واچ نوشت تصویری به تاریخ ۱۴ سپتامبر که اخیرا منتشر شده اظهارات منابع روس را مبنی بر در اختیار گرفتن یک تانک آبرامز مدل M۱A۱ که مورد استفاده ارتش اوکراین بوده را تایید می‌کند.

کمتر از یک هفته قبل از آن هم ۲ تصویر منتشر شد که تایید می کردند ۲ تانک دیگر آبرامز M۱A۱ که ارتش اوکراین در درگیری‌ها استفاده می‌کرد از بین رفته‌اند که یکی از آن‌ها در نزدیکی روستای «وولچیا» در محور «پوکروفسک» و دیگری در نزدیکی روستای «بردیچی» در دونباس نابود شدند.

ویدیویی‌ هم حدود یک هفته قبل از آن منتشر شد که تایید می کرد یک تانک آبرامز دیگر ارتش اوکراین به همراه یک تانک لئوپارد آلمانی از مدل ۲A۶ به تصرف نظامیان روس در نزدیکی شهر آودیوکا در آمده است.

تصاویر اخیر نشان می‌دهد که روند از بین رفتن تانک‌های آبرامز مورد استفاده نیروهای اوکراینی به میزان قابل توجهی تشدید شده است.

این روند پس از آن رخ داده که ارتش اوکراین تلفات شدید مشابهی را در این تانک‌هایش نیز از اواخر فوریه تا اواسط آوریل تجربه کرد.

انتهای پیام

منبع خبر "خبرگزاری ایسنا" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.