اجرای برنامه‌های متنوع بمناسبت هفته دفاع مقدس در قزوین

خبرآنلاین پنج شنبه 29 شهریور 1403 - 19:43
مدیرکل بنیاد استان قزوین گفت: برنامه‌های مختلفی با هدف تبیین دستاوردهای دفاع مقدس به آحاد جامعه، انتقال سیره شهدا به نسل امروز و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت برگزار می شود.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین از قزوین؛ سمیه اسمعیلی، مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان قزوین گفت: به مناسبت سالروز بزرگداشت هفته دفاع مقدس، برنامه‌های مختلفی با هدف تبیین دستاوردهای دفاع مقدس به آحاد جامعه، انتقال سیره شهدا به نسل امروز و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت برگزار خواهد شد.

وی افزود: این هفته فرصت مغتنمی است تا رشادت‌ها و فداکاری‌های آزادگان، رزمندگان، جانبازان و شهدا در جبهه‌های نبرد حق علیه باطل به مردم تبیین شود تا آنها بدانند که امروز انقلاب اسلامی با تحمل سختی‌های بی‌شماری حفظ و حراست شده است.

این مقام مسئول با بیان اینکه دفاع مقدس دستاوردهای بی‌شماری در زمینه‌های مختلف سیاسی، نظامی و بین‌المللی داشته است، گفت: این دستاوردها باید در هفته‌ دفاع مقدس با اجرای برنامه‌های متنوع و جذاب برای مردم تشریح شود.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان قزوین افزود: مسئولان دستگاه‌های اجرایی در هفته‌ یاد شده از همه‌ ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های اداری خود استفاده کنند تا با مشارکت یکدیگر، برنامه‌های فاخر ترویجی در سطح استان قزوین برگزار شود.

اسمعیلی به تشریح برنامه‌های بنیاد در هفته دفاع مقدس پرداخت و گفت: برگزاری یادواره شهدای اهل تسنن، شهدای حج، شهدای شریفیه، شهدای امدادگر و شهدای مبارزه با مواد مخدر استان قزوین از جمله این برنامه‌هاست که با هدف معرفی شهدا و شناساندن سبک زندگی این عزیزان به آحاد جامعه برگزار می‌شود.

این مقام مسئول افزود: همچنین یادواره‌های شهری و روستایی در بزرگداشت هفته دفاع مقدس برپا خواهد شد تا شناخت آحاد جامعه از شهدا ارتقا یابد.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان قزوین بیان کرد: به مناسبت هفته دفاع مقدس و بازگشایی مدارس، مراسم نواختن زنگ ایثار و مقاومت در مدارس سراسر استان قزوین برگزار خواهد شد.

وی برگزاری مراسم غبارروبی و گلباران گلزار شهدای قزوین با عنوان میهمانی لاله‌ها را از دیگر برنامه‌های بنیاد در بزرگداشت هفته‌ دفاع مقدس برشمرد و گفت: این مراسم با هدف قدردانی از مقام شامخ شهیدان، تجدید بیعت با اهداف شهدا و امام خمینی(ره) و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت برپا می‌شود.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان قزوین افزود: نظیر مراسم یاد شده در گلزار شهدای شهرستان‌های استان قزوین برگزار می‌شود.

این مقام مسئول با بیان اینکه موزه شهدای قزوین آماده‌ بازدید علاقمندان به ویژه دانش‌آموزان است، گفت: این برنامه به منظور ترویج فرهنگ ایثار و شهادت و آشنایی بیشتر قشرهای مختلف مردم با سیره‌ شهدا برگزار خواهد شد.

وی برپایی نمایشگاه کتاب و محصولات فرهنگی را از دیگر برنامه‌ها برشمرد و افزود: این برنامه در بزرگداشت هفته دفاع مقدس در پیاده‌راه فرهنگی آزادی (سبزه‌میدان) به منظور ترویج فرهنگ کتابخوانی، آشنایی جوانان با کتاب‌های حوزه ایثار و شهادت و معرفی شهدا به آنها برپا خواهد شد.

اسمعیلی برگزاری تئاتر خیابانی با عنوان مادران شهدا و شهدای گمنام را یکی دیگر از برنامه‌ها عنوان و بیان کرد: این برنامه در پیاده‌راه سبزه‌میدان به منظور تبیین صبر، ایثار و مقاومت خانواده‌های شهدا و اهداف حضور شهیدان در جنگ تحمیلی به آحاد جامعه برگزار می‌شود.

وی گفت: هماهنگی جهت حضور جانبازان ویلچری در مراسم رژه، برگزاری شب شعر دفاع مقدس و همایش ورزشی از برنامه‌های دیگر بنیاد شهید و امور ایثارگران استان قزوین در بزرگداشت هفته دفاع مقدس است.

46

منبع خبر "خبرآنلاین" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.