نسل جدید فیلمبرداران سینما بی نظیر هستند

صدا و سیما پنج شنبه 29 شهریور 1403 - 20:02

*** نسل جدید فیلمبرداران سینما بی نظیر هستند

علیرضا زرین دست فیلمبردار نام آشنای سینما در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما، درباره استعداد‌های جوان در حرفه فیلمبرداری گفت: در نسل امروز سینما، فیلمبردار‌های فوق العاده‌ای حضور دارند که برخی از فضا‌های خلق شده توسط آنان در فیلم‌ها شگفت انگیز است. 

وی افزود: بعضا با دیدن قاب‌هایی که توسط جوان تر‌ها خلق شده احساس غرور می‌کنم و مطمئنم که برخی از این هنرمندان به مرور جای پیشکسوتان را خواهند گرفت.

مدیر فیلمبرداری آثار سینمایی، مهمترین مشکل در صنف فیلمبرداران را اینگونه تشریح کرد: در حال حاضر یک مشکل کلی به عنوان صنف وجود دارد؛ از خانه سینما تنها یک اسم باقی مانده و این مجموعه نمی‌تواند کار‌های حقوقی بایدی را انجام دهد. یکی از دلایلش این است که در خیلی از سازمان‌های دیگر خانه سینما را به رسمیت نمی‌شناسند و به عنوان عنصر کارآمد آن را قبول ندارند. حتی در برهه‌ای هم که یک نماینده از خانواده سینما در مجلس حضور داشت، باز اتفاق خاصی برای بهبود وضعیت خانه سینما رخ نداد.

زرین دست ادامه داد: امیدوارم روزی برسد که با فعالیت‌های درست مسئولان، معنای درستی از خانه سینما و انجمن هایش شکل بگیرد.

منبع خبر "صدا و سیما" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.