برنامه‌های چین برای کاهش آلودگی هوا

صدا و سیما پنج شنبه 29 شهریور 1403 - 21:22

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری صداوسیما،  افزایش جمعیت و رشد سریع صنعتی شدن دو عامل مهمی هستند که به طور مستقیم در تشدید معضل آلودگی هوا نقش دارند.
مقامات چین در سال‌های اخیر اقدامات مؤثری را برای کاهش میزان آلودگی هوا ارائه و اعمال کرده اند.
شناسایی و تمرکز بر مناطق آلوده، ممنوعیت استفاده از زغال در مصارف خانگی، محدود کردن خرید خودرو‌های جدید، ساخت بزرگترین دستگاه تصفیه کننده هوا در جهان و افزایش ۲۳ درصدی پوشش جنگلی از آن جمله است.


چین برنامه‌هایی را با هدف افزایش پوشش جنگلی تا سال ۲۰۳۵ ارائه کرده است، گزارش‌ها نشان می‌دهد بین سال‌های ۲۰۱۳ تا ۲۰۱۸ چین بیش از ۶۵ میلیارد دلار برای ایجاد جنگل‌های جدید سرمایه گزاری کرده است.
اقداماتی که برای مقابله با دود و غبار ارائه شده در ۸۲ شهر چین اعمال می‌شود. این مناطق کمک‌های مالی و فنی بیشتری دریافت کرده و تحت نظارت بیشتر دولت قرار می‌گیرند.
چین برنامه سه ساله جدیدی برای مقابله با الودگی هوا معرفی کرده است.
در حال حاضر، نرخ پوشش جنگلی پکن به ۴۴.۹ درصد و نرخ پوشش سبز شهری آن به ۴۹.۸ درصد رسیده است که از شهر‌های بزرگی مانند پاریس و توکیو پیشی گرفته است. از سال ۲۰۱۲، ۱۰۳ میلیون درخت در انواع مختلف کاشته شده، بیش از ۷۰۰۰ هکتار فضای سبز شهری اضافه شده است و تعداد زیادی پارک تفریحی شهری، پارک‌های روستایی و فضای سبز خرد ایجاد شده است. میانگین سرانه فضای سبز پارک از ۱۵.۵ متر مربع به ۱۶.۹ متر مربع افزایش یافته است، ۱۰۶۵ پارک در انواع مختلف در این شهر وجود دارند، پکن به یک "شهر هزار باغ" تبدیل شده است رفاه سبز شهروندان بطور پیوسته در حال بهبود است.

 

 

 


شات لیست:
کارشناس محیط زیست
تحلیلگر و کارشناس مسائل شرق آسیا
------------

منبع خبر "صدا و سیما" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.