گزینه جنجالی آبی‌ها: ۱۵ بار با مدیرعامل استقلال تماس گرفتم، جوابم را نداد!

خبرورزشی پنج شنبه 29 شهریور 1403 - 21:41
جوئل کوجو، مهاجم غنایی، قرقیز مدنظر استقلال که خبر ندارد چرا مدیران باشگاه ایرانی قید او را زده اند در گفتگو با چمپیونات ازبکستان از مدیرعامل استقلال گلایه کرده است.

به گزارش خبرورزشی، جوئل کوجو، مهاجم یهودی تیم ملی قرقیزستان که در دینامو سمرقند ازبکستان بازی می کند، برخی اعضای خانواده اش ساکن اسراییل هستند و به همین دلیل ذوب آهن اصفهان به رغم توافق ارزان قیمت و ۱۸۰ هزار دلاری با این بازیکن قید جذب او را زده بود.

اما استقلال به طرز عجیبی حاضر شده بود با این بازیکن قرارداد ۴۰۰ هزار دلاری ببندد. گویا پس از آن که رسانه خبرورزشی نوشت دلیل انصراف ذوب آهن اصفهان از خرید مهاجم غنایی الاصل تیم ملی قرقیزستان، سکونت اعضای خانواده اش در سرزمین های اشغالی بوده، استقلال از ذوب آهن استعلام گرفت و در آخرین ساعت نقل و انتقالات از خرید جوئل کوجو منصرف شد.

جوئل کوجو که اصل ماجرا را نمی داند، در گفتگو با سایت چمپیونات ازبکستان از مدیران استقلال بابت بی پاسخ گذاشتن تماس های تلفنی اش گلایه کرده و گفته دیگر هیچ احترامی برای آنها قائل نیست.

مصاحبه این بازیکن را بخوانید...

* مربی قول داد اگر پیشنهادی رسید، من جدا شوم
من در آستانه تمدید قرارداد با دینامو بودم و به مربی تیم اطلاع دادم که می‌خواهم به باشگاه دیگری بروم. اما سرمربی تأکید کرد که ما به لیگ برتر بازگشته‌ایم و من کاپیتان تیم هستم و او به من نیاز دارد. همچنین یادآوری کرد که در بازگشت تیم به لیگ برتر سهم داشتم. پس از آن از او خواستم که اگر در آینده پیشنهادی از باشگاهی دیگر دریافت کنم، مطمئن شود که اجازه جدایی مرا می‌دهد. در آن لحظه من و همسرم در دفتر او بودیم و او تأیید کرد که در صورت دریافت پیشنهاد، به من اجازه جدایی می‌دهد.

* سرمربی تیم ۱۰۰ هزار دلار برای جدایی تعیین کرد
بعد از امضای قرارداد، او اعلام کرد که اگر باشگاهی به من علاقه‌مند شود، باید ۱۰۰ هزار دلار برای انتقال پرداخت کند. این موضوع برای من بسیار شوکه‌کننده بود. با مدیر برنامه‌هایم تماس گرفتم و او به من گفت که به مربی اعتماد کنم و نگران نباشم. ما قرارداد را در کمپ تمرینی پیش از فصل در آنتالیا امضا کردیم. مربی تأیید کرد که اگر پیشنهادی بیاید، به من اجازه جدایی می‌دهد و من همیشه با صداقت برای دینامو بازی کردم.

* بعد از بازی با ایران، استقلال من را پسندید
به‌تازگی با تیم ملی قرقیزستان مقابل ایران بازی داشتیم و بعد از آن، باشگاه استقلال اعلام کرد که به من علاقه‌مند است. بلافاصله با مدیر برنامه‌هایم تماس گرفتم و از او خواستم که با مربی دینامو صحبت کند. در آن زمان من در اردوی تیم ملی بودم. بعد از بازی با ازبکستان به تیم بازگشتم و شخصاً با مربی صحبت کردم.

* از سرمربی خواستم با پیوستنم به استقلال موافقت کند
او به من گفت: «کوجو، نمی‌توانم الان اجازه جدایی تو را بدهم، چون بازیکن مهاجم دیگری نداریم.» من به مربی توضیح دادم که به‌خاطر عدم تمایل به بازی برای تیم نمی‌خواهم بروم، بلکه این پیشنهاد برای پیشرفت حرفه‌ای من مهم است و از او خواستم که وضعیت مرا درک کند. با وجود سختی برای مربی، او در نهایت موافقت کرد و گفت که اگر باشگاه علاقه‌مند پیشنهاد خود را ارسال کند، موضوع حل خواهد شد.

* پس از تمرین دیشب آماده پیوستن به استقلال بودم
دیشب پس از تمرین، باشگاه استقلال پیشنهاد خود را ارسال کرد و مربی به من گفت که مشکلی وجود ندارد و باید برای امضای مدارک با مدیرعامل صحبت کنم. یک ساعت بعد، مدیر باشگاه به مدیر برنامه‌هایم گفت که هیچ مشکلی نیست و فقط منتظر تأیید نهایی مربی هستند. اگر مشکلی بود، به من می‌گفت که می‌توانیم با او تماس بگیریم.

* مدیرعامل به پانزده تماس ما پاسخی نداد
در همین وضعیت شبانه برای حل موضوع به دفتر مربی رفتم، اما قبل از آن پیام دادم و از او پرسیدم که آیا همچنان موافق جدایی من است و او پاسخ مثبت داد. مدیر می‌توانست تمام مدارک را برای من امضا کند. آن شب، ۱۵ بار با مدیر باشگاه تماس گرفتم، اما او به هیچ‌یک از تماس‌هایم پاسخ نداد. تنها ۳۰ دقیقه تا بسته شدن پنجره نقل و انتقالات باقی مانده بود. تمام شب سعی کردم با او تماس بگیرم، اما هیچ پاسخی نگرفتم. مدیر برنامه‌هایم نیز بارها تماس گرفت، اما جوابی ندادند.

* احترام من به آنها از بین رفته است
در نهایت من ناامید به خانه برگشتم. به همین دلیل است که احترامم به آن‌ها از بین رفت. اگر مربی، وادیم آبراموف، نمی‌خواست من بروم، می‌توانست به‌سادگی «نه» بگوید. اما «دینامو» در لحظات پایانی پس از ارسال تمامی مدارک از سوی استقلال، پیشنهاد را رد کرد.

در همین رابطه بخوانید:

چرا جوئل کوجو با ذوب آهن توافق کرد اما به ایران نیامد؟ / مشکل بزرگ مهاجم مدنظر استقلال فاش شد!

ادعای منابع خبری نزدیک به کادر فنی استقلال؛ مهاجم جدید آبی‌ها منتظر پیش پرداخت!

منبع خبر "خبرورزشی" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.