ظرفیت‌های بخش صنعت در کل کشور باید شناسایی شود

خبرگزاری مهر پنج شنبه 29 شهریور 1403 - 23:20
ارومیه-معاون صنایع عمومی وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: ظرفیت‌های موجود در بخش صنعت در کل کشور به ویژه آذربایجان غربی باید شناسایی شود.

به گزارش خبرگزاری مهر، محمدمهدی برادران روز پنجشنبه در آئین روز ملی صنعت و معدن در ارومیه‌، اظهار کرد: ظرفیت‌های موجود در بخش صنعت در کل کشور به ویژه آذربایجان غربی باید شناسایی شود که در این صورت می‌توان زمینه ایجاد زنجیره ارزش بخش صنایع را فراهم کرد.

وی اضافه کرد: آذربایجان غربی علاوه بر اینکه صنایع فعال زیادی دارد، استانی مرزی است که همین امر می‌تواند در جهش بخش تولید بسیار مؤثر باشد.

برادران با اشاره به اینکه بیش از ۴ هزار واحد تولیدی و صنعتی در این استان ظرفیت منحصر به فردی است که باید قدر بدانیم گفت: ضمن شناسایی پتانسیل‌های موجود زنجیره ارزش بخش صنایع را تکمیل و تجاری و صنعتی شدن باید مورد توجه قرار گیرد.

وی با اشاره به اینکه فصل پاییز بیشترین سهم ایجاد اشتغال را در بین فصول سال به خود اختصاص داده است گفت: ضروری است عقب ماندگی‌های بخش تولید که طی ۶ ماه اول سال شاهد آن بودیم در ماه‌های باقی مانده سال جبران شود.

برادران با اشاره به بروز اختلال و قطعی برق بر اثر ناترازی موجود در این بخش طی تابستان امسال در بخش صنعت گفت: رفع این مشکل برای توسعه صنایع ضروری است.

وی افزود: این امر مشکلات زیادی را برای بخش صنعت کشور به همراه داشت و امیدواریم دیگر شاهد بروز این اختلالات نباشیم.

سرپرست صمت آذربایجان غربی نیز در این همایش با اشاره به اینکه آذربایجان غربی باید به سمت تجاری و صنعتی‌شدن حرکت کند، گفت: استان این ظرفیت را دارد که به هاب تجاری خاورمیانه تبدیل شود چرا که آذربایجان‌غربی سرزمین فرصت‌ها است.

صابر پرنیان بر لزوم حمایت از بخش خصوصی تاکید کرد و افزود: تولید را باید به سمت صادرات محور و تولید ثروت ببریم که بدون حل مشکلات این امکان وجود ندارد.

جواد کرمی معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری آذربایجان غربی نیز در این همایش با اشاره به یکشنبه‌های رفع موانع تولید گفت: ۲۹۴ واحد صنعتی در قالب ۱۰۲ یکشنبه رفع موانع تولید بازدید کردیم و مشکلات آنها رفع شده است و عمده‌ترین مشکلات واحدهای صنعتی تسهیلات بانکی بود.

معاون اقتصادی استان میزان مبادلات مرزی استان را حدود یک میلیارد تومان دانست و گفت: این مبادلات در حال افزایش بوده و با رفع مشکلات تجاری این مبادلات زیادتر می‌شود.

در همایش بزرگداشت روز ملی صنعت و معدن از واحدهای تولیدی نمونه آذربایجان غربی تجلیل شد.

منبع خبر "خبرگزاری مهر" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.