تعارض منافع مانع حضور مردم در عرصه‌های مختلف شده است

خبرگزاری مهر پنج شنبه 29 شهریور 1403 - 23:45
کرمان_نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی گفت :تعارض منافع مانع حضور مردم در عرصه‌های مختلف شده است.

به گزارش خبرگزاری مهر، مجید دوستعلی، عصر پنجشنبه در آئین افتتاحیه بزرگترین آزمایشگاه تجزیه مواد معدنی جنوب‌شرق در کرمان گفت: از ابتدای نظام جمهوری اسلامی تا امروز همواره مشی و مرام امام خمینی (ره) و رهبر معظم انقلاب اسلامی مبنی بر استفاده از توانایی و ظرفیت مردم برای پیشرفت کشور و رسیدن به اهدافی بوده است که پیگیری می‌کنیم.

وی با اشاره به نامگذاری سال جاری از سوی مقام معظم رهبری با عنوان سال جهش تولید ملی با مشارکت مردم افزود: نگاه حاکمیت و نظام همیشه این بوده است که تا به مردم در حوزه مختلف برای حضور و بروز اجازه ندهیم به نتیجه مدنظر نمی‌رسیم.

دوستعلی با طرح این پرسش که چرا مشارکت مردم در حوزه‌های مختلف به‌خوبی محقق نمی‌شود، عنوان کرد: این در شرایطی‌ست که می‌دانیم مشکلات و مسائل با حضور و به‌دست و همت مردم رفع می‌شود، اما توجه نداریم.

وی ابراز داشت: هر زمان مردم در حوزه‌ای پای کار آمدند، مشکل برطرف شد و در حوزه اقتصاد هم همین هست و اگر جریانات مختلف و جوانان میدان‌دار عرصه اقتصاد شدند قطعاً به نتیجه می‌رسیم.

نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: بعضی وقت‌ها تعارض منافعی ایجاد می‌شود که مانع این حضور و بروز مردم می‌شود ویک دلیل دیگر می‌تواند این باشد ما باید امید، خستگی‌ناپذیری، همت بلند، عزم و اراده‌ای که هست را برای رسیدن به وضعیت مطلوب در جامعه تقویت کنیم.

دوستعلی اظهار داشت: مشکل دیگری که داریم و به منِ نوعی به‌عنوان نماینده مجلس برمی‌گردد این است که روال کشور به نوعی‌ست که مردم، انتظاراتی از نماینده پیدا کرده‌اند که هرگز رسالت نماینده نیست در حالی که قانون‌گذاری وظیفه ما نمایندگان است تا کارها را سهل‌الوصول کند.

وی افزود: قانونی وضع می‌کنیم که جامع و حلال مشکل نیست زیرا قانون‌گذار کار قانونی و قانون‌گذاری را انجام نمی‌دهد به‌علت اینکه هزاران گرفتاری برایش در جامعه درست شده است.
دوستعلی بیان داشت: اگر مردم از نمایندگان خود خواستند تا به وظیفه اصلی و اساسی خود برای قانون‌گذاری بپردازد و نمایندگان هم توجه کردند، آنگاه بسیاری از مشکلات برطرف می‌شود.

وی تصریح کرد: دخالت‌های بی‌مورد و زیادی در کار یکدیگر داریم و باید این نظام حکمرانی کار خود را ازجمله در مجلس بر شاکله درست انجام دهد و در مجلس دو رسالت اساسی یعنی قانون‌گذاری و نظارت بر قانون را انجام دهیم.

منبع خبر "خبرگزاری مهر" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.