استقلال با بمب پرسپولیس به توافق رسید

گسترش نیوز جمعه 30 شهریور 1403 - 00:02
آبی های پایتخت پس از کسب پیروزی شیرین آسیایی، امروز از ساعت ۱۷:۱۵ به مصاف نساجی قائمشهر می روند. این دیدار برای استقلالی ها از حیث وقوع اتفاقات فصل گذشته، از حساسیت های بالایی برخوردار است. فارغ از بازی مهم امروز، پرونده جذب مهاجم جدید برای آبی ها هنوز باز است و حالا بعد از منتفی شدن خرید جوئل کوجو، هلدینگ خلیج فارس با نظر مستقیم کادر فنی استقلال، به سراغ یک گزینه جذاب و جالب رفته است تا آخرین بمب نقل و انتقالات را به این نحو منفجر کند. مذاکرات با هدف جدید باشگاه به خوبی پیش رفته و طرفین به حصول توافق بسیار نزدیک هستند.

باشگاه استقلال گام اول را در لیگ نخبگان آسیا محکم برداشت و الغرافه را با نتیجه سه بر صفر شکست داد. این پیروزی پرگل روحیه از دست رفته آبی ها را به نوعی بازگرداند و کادرفنی را نیز از یک شرایط بد و بحرانی خارج کرد.

جواد نکونام پس از قبول شکست برابر استقلال خوزستان و نتایج ضعیف در سه هفته ابتدایی لیگ برتر، با هجمه سنگینی مواجه شد و حتی در آستانه اخراج قرار گرفت که در نهایت در جمع آبی ها باقی ماند. باخت در فولادآرنا، وضعیت نگران کننده‌ای را برای نکونام و دستیارانش پدید آورد و هواداران خشمگین استقلال در ورزشگاه شروع به سر دادن شعار «حیا کن، رها کن» کردند.

در فضای مجازی اوضاع وخیم‌تری حاکم بود و اکثر دوست داران استقلال خواستار برکناری کادر فنی شدند. هشتگ «اخراج نکونام» در فضای مجازی ترند شد و در مجموع جو سنگینی علیه نکونام به وجود آمده بود. رسانه ها از مذاکره مدیران باشگاه با سرمربیانی نظیر ریکاردو ساپینتو، فرهاد مجیدی و ایوایو پتف خبر می‌دادند اما در نهایت با تصمیم هلدینگ خلیج فارس، نکو در استقلال ماندنی شد.

بازی با الغرافه در لیگ نخبگان آسیا بهترین فرصت برای نکونام بود تا با کسب پیروزی ورق را به سود خود برگرداند که این مهم نیز در نهایت حاصل شد. تیم میزبان با درخشش مجدد رامین رضاییان موفق به شکست نماینده کشور قطر شد. آبی ها در این مسابقه علاوه بر کسب ۳ امتیاز، نمایش خوب و امیدوارکننده‌ای را نیز ارائه دادند و هواداران کاملا از عملکرد تیم خود در اولین محک آسیایی رضایت خاطر دارند.

نکونام در این بازی بار دیگر به سیستم سه دفاعه بازگشت و مزد این تصمیم ناگهانی خود را نیز گرفت. آبی ها پس از چند بازی، مجددا ساختار دفاعی منظم و مستحکمی داشتند و با ارائه نمایش مطلوب موفق به ثبت کلیت شدند؛ اتفاقی که در این فصل و با بهره گیری از سیستم ۱-۳-۲-۴ رخ نداده بود. احتمالا استقلال برای رویارویی امروز خود مقابل نساجی باز هم از سیستم ۳-۴-۳ استفاده کند.

آخرین مصاف دو تیم، همان دیدار برگشت فصل قبل در هفته ۲۸ در ورزشگاه وطنی محسوب می شود که ساکت الهامی سکاندار نساجی بود و در نهایت استقلال را متوقف کرد. نساجی برای بقا در لیگ برتر به یک امتیاز نیاز داشت و با ارائه فوتبالی تدافعی به هدفش رسید.

بلانکو-استقلال

در انتظار دیدار انتقامی

فصل گذشته بازی های همزمان لیگ برتر برای دو مدعی قهرمانی، با بازی استقلال - نساجی و پرسپولیس - استقلال خوزستان شروع شد. قرمزها در آزادی نیمه اول سه گل عقب افتادند و استقلال با اطلاع از این نتیجه، مقابل نساجی طوری عمل کرد که در پایان همین بازی ۱۶ هفته صدرنشینی را به یکباره از دست داد و در نهایت جام قهرمانی را به اردوی سرخ ها رفت. از این رو، دیدار امروز برای استقلالی ها می تواند یک نبرد انتقامی باشد و نکونام نیز از این موضوع کاملا باخبر است.

وضعیت مصدومیت گوستاوو بلانکو کماکان مبهم است و این احتمال وجود دارد که وی بازی امروز را از دست بدهد. استقلال از ابتدای فصل با چالش خلأ یک مهاجم گلزن مواجه بوده و حالا صبر هواداران استقلال به سر آمده است. گل های استقلال را مدافعان و هافبک ها به ثمر می رسانند و خبری از نقش آفرینی مهاجمانی نظیر بلانکو و رمضانی نیست.

مدیران باشگاه به خوبی متوجه این موضوع هستند و از ابتدای هفته باب مذاکره را با چند گزینه باز کردند. جوئل کوجو یکی از گزینه های اصلی استقلال بود که در نهایت آبی پوش شدن او کنسل شد و راهی تهران نشد.

جوئل کوجو در گفت‌وگویی با یک سایت ازبکستانی اعلام کرد که برای عقد قرارداد با استقلال آماده بود، اما مدیرعامل تیم به پانزده تماس او و مدیربرنامه‌هایش پاسخ نداد و دست آخر حضورش در ایران به کلی منتفی گشت. پرونده پیوستن جوئل کوجو به استقلال، به دلیل مخالفت باشگاه دینامو سمرقند با جدایی این بازیکن بسته شد.

جواد-نکونام

ساکسس راهی تهران می شود؟

پس از این اتفاق، حالا تیم مدیریتی باشگاه شروع به بررسی سایر گزینه ها کرده و قصد دارد هرچه سریع‌تر یک بازیکن آزاد را به استقلال ملحق کند. البته این موضوع منوط به خروج یک بازیکن بزرگسال از لیست است که انتظار می رود این بازیکن آرمین سهرابیان باشد.

شنیده های گسترش نیوز حکایت از آن دارد که یکی از گزینه های باشگاه استقلال، مهاجمی نیجریه‌ای به حساب می آید که از رزومه خوبی نیز برخوردار است. او مذاکرات خوبی برای پیوستن به جمع شاگردان نکونام داشته و حتی مبلغ پیشنهادی مورد توجه هدف جدید آبی ها قرار گرفته است.

آیزاک ساکسس، مهاجم نیجریه‌ای که چندی پیش در رادار پرسپولیس قرار داشت، حالا به استقلال پیشنهاد شده و گفتگوی مساعدی نیز با فرشید سمیعی و همکارانش داشته است.

باتوجه‌ به فسخ قرارداد ساکسس با باشگاه اودینزه، او اکنون بازیکن آزاد است تا مقصدی جدید را برای خود برگزیند. فوروارد نیجریه ای با ۱۳۳ بازی و ثبت ۳۰ پاس گل و ۲۸ گل زده می‌تواند گزینه جذابی برای استقلال قلمداد شود.  او بیشتر در پست مهاجم سایه و مهاجم هدف بازی می‌کند و از این رو می تواند کمک شایانی به خط آتش استقلال کند.

آیزاک-ساکسس

آمار-آیزاک

در صورت تمایل به پیگیری اخبار روز ورزشی و آخرین تحولات در فوتبال ایران، سرویس ورزشی پایگاه خبری گسترش نیوز را دنبال کنید.

منبع خبر "گسترش نیوز" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.