جمعه سرخابی‌ها در هفته پنجم لیگ | بازگشت ستارگان به لیگ آواره‌ها

همشهری آنلاین جمعه 30 شهریور 1403 - 00:03
استقلال و پرسپولیس بعد از سپری کردن بازی‌های لیگ نخبگان فردا دوباره به لیگ برتر بازمی‌گردند؛ به لیگ چمن‌های درخشان و تیم‌های سرگردان.

همشهری آنلاین- لیگ برتر فوتبال ایران از فردا (جمعه) با برگزاری ۴بازی در شهرهای مختلف از سر گرفته می‌شود. بعد از پایان هیاهوی لیگ نخبگان و لیگ قهرمانان آسیا و بازگشت باشگاه‌های ایرانی به لیگ داخلی، هفته پنجم این رقابت‌ها از فردا آغاز می‌شود که در مهم‌ترین بازی‌ها دو تیم استقلال و پرسپولیس به ترتیب با نساجی و آلومینیوم روبه‌رو می‌شوند. سرخابی‌ها از زمان فیفادی و درگیر شدن تیم ملی دیگر در لیگ داخلی بازی نکرده‌اند و بازی‌های آنها در هفته چهارم نیز به‌خاطر رقابت‌های لیگ نخبگان به تعویق افتاد. اما جمعه‌شب فرست خوبی است تا هواداران قرمز و آبی، تیم‌های خودشان را دوباره از نزدیک ببینند و در آستانه دربی بزرگ تهران شرایط و میزان آمادگی تیم‌های خودشان را تماشا کنند.

نساجی – استقلال

اولین بازی این هفته از ساعت ۱۷:۱۵ فردا در ورزشگاه شهید وطنی قائمشهر آغاز می‌شود. استقلال بعد از برد ۳ بر صفر در آسیا و قبل از جدال بزرگ با پرسپولیس به مصاف تیمی می‌رود که اگرچه در لیگ برتر قعرنشین است اما آبی‌ها خاطره خوبی از این تیم ندارند. نساجی از ۴بازی فقط یک امتیاز گرفته و با کمترین امتیاز حتی پایین‌تر از هوادار نگون‌بخت و تیم‌های تازه‌صعودکرده در آخرین رتبه جدول قرار گرفته است. اما بعد از تغییر مدیرعامل و نشستن علی خطیر روی صندلی مدیریت این تیم ناگهان چند خرید خارجی انجام شد تا نماینده مازندران چهره کاملا متفاوتی در هفته‌های آینده پیدا کند. الکساندر مرکل، منتظر محمد، کوین یامگا به همراه یک مهاجم سودانی به نام محمد عیسی بازیکنان جدید نساجی هستند که در همین دو سه روز گذشته به این تیم پیوسته‌اند. البته مشخص نیست ساکت الهامی به همین زودی از آنها در ترکیب تیمش استفاده کند یا خیر اما آنچه مشخص است نساجی بعد از آمدن خطیر شرایط کاملا متفاوتی پیدا کرده و طبعا خطیر خیلی دوست دارد تغییر در روند نتیجه‌گیری این تیم نیز از همین بازی با استقلال آغاز شود. خطیر سال گذشته دعواهای دنباله‌داری با نکونام داشت و حالا این اولین رویارویی آنها بعد از جدایی خطیر از استقلال خواهد بود. آبی‌ها فصل گذشته در همین ورزشگاه و مقابل همین تیم بدون گل متوقف شدند و قهرمانی از چنگشان خارج شد. یک توقف دیگر مقابل نساجی‌چی‌ها آن هم در آستانه دربی تهران می‌تواند برای نکونام حسابی گران تمام شود.

مس رفسنجان – گل‌گهر سیرجان

دومین بازی هفته پنجم، دربی استان کرمان است که به میزبانی رفسنجانی‌ها برگزار خواهد شد. مس با ۴امتیاز و یک بازی عقب‌افتاده رتبه یازدهم را دارد و گل‌گهر با ۲برد و ۶امتیاز در جمع ۴تیم بالای جدول قرار دارد. رفسنجانی‌ها دو روز قبل و در آخرین مهلت‌های نقل‌وانتقالاتی یک بازیکن جذاب را به لیست خود اضافه کردند. کوفی شولز، مدافع چپ غنایی-آلمانی که البته ۳۵سال سن دارد اما ویدیوی حرکات تکنیکی‌اش این روزها دست‌به‌دست می‌شود به جمع شاگردان نویدکیا اضافه شده است. نویدکیا و مهدی تارتار نگرش‌های کاملا متفاوتی به فوتبال دارند و باید دید فردا شب کدام یک از این نگرش‌ها به برتری خواهند رسید.

ملوان – شمس‌آذر

دو تیمی که در آخرین روزهای قبل از فصل سرمربی‌های خود را با هم تعویض کردند(!) فردا شب در هفته پنجم از لیگ برتر به مصاف هم می‌روند. ملوان و شمس‌آذر از تیم‌های جذاب لیگ هستند که با وجود بازیکنان گمنام فوتبال خوبی ارائه می‌دهند. اما هر چه فوتبال ملوانی‌ها در هفته‌های ابتدایی نتیجه‌ساز بوده، بازی‌های شمس‌آذر اغلب برای این تیم نتیجه دلخواه را به همراه نداشته و تیم قزوینی بدون پیروزی در رتبه‌های پایین جدول قرار گرفته است. ملوان ۷امتیازی و شمس‌آذر ۲امتیازی از ساعت۱۹ جمعه، مصاف خودشان را به میزبانی ملوان در ورزشگاه سن‌سیروس آغاز می‌کنند.

پرسپولیس – آلومینیوم

ماجرای میزبانی‌ها در لیگ برتر ایران ماجرای جالبی است. پرسپولیسی‌ها هفته اول در اراک از حریف خود میزبانی کردند و حالا باید با آلومینیوم اراک بازی کنند و طبعا این بار نمی‌توانند در اراک میزبان اراکی‌ها باشند. بازی فردای پرسپولیس و آلومینیوم سومین بازی خانگی پرسپولیس در فصل جاری است که این ۳بازی خانگی در ۳شهر مختلف برگزار می‌شوند! بازی اول در اراک، بازی دوم در قزوین و بازی سوم بالاخره در تهران. ورزشگاه شهرقدس هفته گذشته پذیرای بازی استقلال و الغرافه بود و برای اولین بار یک بازی آسیایی را میزبانی کرد. بعد از آن مسابقه مسئولان اعلام کردند این ورزشگاه دیگر میزبان مسابقات آسیایی نخواهد بود اما در عوض پرسپولیسی‌ها توانستند مجوز میزبانی یک بازی لیگ برتری را در این ورزشگاه بگیرند. آلومینیوم گربه‌سیاه پرسپولیسی‌ها است و ۲بازی آخرش را مقابل این تیم با پیروزی پشت سر گذاشته است. یک پیروزی یک بر صفر در لیگ که آخرین باخت پرسپولیس در لیگ برتر بوده و پس از آن قرمزها ۱۷بازی شکست‌ناپذیر مانده‌اند و یک تساوی ۴-۴ در جام‌حذذفی که با برتری اراکی‌ها در ضربات پنالتی و حذف پرسپولیس همراه شده است. آلومینیوم با این سابقه به مصاف پرسپولیس می‌آید اما سرخپوشان هم با تکیه به نمایش خوب خودشان در بازی با الاهلی امیدوارند حریفان خود در لیگ را خیلی راحت از پیش رو بردارند. جدال آلومینیوم با پرسپولیس از ساعت ۲۰ آغاز می‌شود.

بازی‌های روز ولادت

علاوه بر ۴مسابقه‌ای که فردا (جمعه) در ۴شهر مختلف برگزار می‌شود، ۲بازی هم عصر شنبه در روز ولادت پیامبر اکرم (ص) انجام خواهد شد. در این روز تعطیل، تیم‌های استقلال خوزستان و چادرملو در اهواز بازی می‌کنند و فولاد خوزستان هم در تهران به میهمانی هوادار می‌رود. استقلال خوزستان بعد از بردن استقلال یک مساوی ۲ بر ۲ مقابل شمس‌آذر گرفت و حالا به دنبال دومین برد فصل است. چادرملو هم هفته گذشته اولین برد تاریخش را در لیگ برتر جشن گرفت. فولاد با یحیی گل‌محمدی در ۴هفته ابتدایی فقط به پرسپولیس باخته اما بیشتر از یک برد هم به دست نیاورده است. این تیم به میهمانی هواداری می‌رود که ۲امتیاز بیشتر ندارد و حریف مناسبی برای کسب ۳امتیاز به نظر می‌رسد.

منبع خبر "همشهری آنلاین" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.