بازگشت جلالی و آرش و ابهام درباره بلانکو/ ترکیب احتمالی استقلال پیش از دربی پایتخت

ورزش سه جمعه 30 شهریور 1403 - 00:08
استقلال احتمالا با چند تغییر نسبت به دیدار قبل برابر الغرافه، به مصاف نساجی قائمشهر خواهد رفت.

به گزارش "ورزش سه"، روزهای بحرانی استقلال با پیروزی برابر الغرافه به دست فراموشی سپرده شد. با این حال، آبی ها سه بازی مهم و دشوار متوالی پیش رو دارند که می تواند روزهای پایانی تابستان و ابتدای پاییز را برای نکونام به بهشت تبدیل کند و یا اینکه آنها دوباره به روزهای پس از شکست برابر استقلال خوزستان برگردند.

نخستین جدال از سه مسابقه مهم پیش رو، عصر جمعه برگزار می شود. استقلال به جایی برمیگردد که فصل قبل قهرمانی را از دست داد. دیدار تلخ برابر نساجی و تساوی بدموقع که با توجه به نتیجه رخ داده در بازی همزمان میان پرسپولیس و استقلال خوزستان، منجر به صدرنشینی و قهرمانی رقیب دیرینه شد.

حالا نکونام برای اینکه خاطرات تلخ سال قبل را فراموش کرده و با روحیه بالا پای به مسابقه دربی پایتخت برابر پرسپولیس بگذارد، به دنبال پیروزی برابر نساجی است. جدال سوم که بعد از شهرآورد برگزار خواهد شد، دیدار با السد قطر در لیگ نخبگان خواهد بود. سه دیدار دشوار که باید دید نکونام چه عمکردی خواهد داشت.

برای جدال با نساجی، انجام چند تغییر در ترکیب استقلال، پیش بینی می شود:

* سیدحسین حسینی
کاپیتان استقلال در دیدار برابر الغرافه موفق شد نخستین کلین شیت خود را در این فصل به ثبت برساند. او بدشانس بود که زودتر از اینها نتوانست به اولین کلین شیتش دست پیدا کند و حالا پس از پیروزی شیرین برابر نماینده قطر، روحیه او نیز به مانند سایر هم تیمی هایش افزایش پیدا کرده است.

2082278

* رافائل سیلوا، روزبه چشمی و سامان فلاح
خط دفاعی استقلال به خوبی توانست مهاجمان خطرناک و مطرح الغرافه را مهار کند. سامان فلاح نمایش چشمگیری در این بازی داشت و به خوبی از عهده وظایفش برآمد و به حمله وران قطری اجازه خودنمایی نداد. سیلوا نیز برخلاف دو بازی ابتدایی فصل، خوب و مسلط کار کرد و نمره قبولی گرفت.

روزبه چشمی نیز که به یک بازیکن پخته در خط دفاعی تبدیل شده، همچون همیشه به خوبی برای تیمش بازی کرد و به طور کلی خط دفاع استقلال روز خوبی داشت در نتیجه نباید انتظار تغییرات را در این بخش از زمین داشته باشیم.

2082124

* رامین رضاییان و ابوالفضل جلالی
جلالی باز هم در قامت یک بازیکن تعویضی به جای میلاد زکی پور وارد زمین شد و این بار موثر بود. او پاس گل سوم تیمش را به آرش رضاوند داد و می تواند که جواد نکونام و کادرفنی را مجاب کند تا در قائمشهر از او استفاده کنند.

رامین نیز ستاره این روزهای استقلال است. بازیکنی که نشان داد سن و سال هم نمی تواند او را متوقف کند. تنها نکته نگران کننده این است که رضاییان جانشینی در اسکواد استقلال ندارد و نکونام باید فشارهای مسابقات روی این بازیکن را نیز مدیریت کند. پس از گلزنی برابر الغرافه، حالا رامین به دنبال درخشش در قائمشهر است.

2082228

* دیدیر اندونگ و آرش رضاوند
پس از گلی که آرش در جدال برابر الغرافه به ثمر رساند، حالا می تواند فرصت خوبی برای او باشد تا یکبار دیگر به ترکیب اصلی بازگشته و پیش از دربی پایتخت نیز دوباره در شرایط بازی قرار بگیرد. اندونگ نیز که به خوبی جای خود را در تفکرات نکونام محکم کرده، دیگر بازیکنی است که در خط میانی بازی می کند.

2083639

* جلال الدین ماشاریپوف و محمدحسین اسلامی
ستاره ازبکستانی کاملا متفاوت با حضورش در تیم ملی ازبکستان عمل می کند. هر چقدر که او برای ازبک ها مفید و گلزن است، نتوانسته این درخشش را در استقلال تکرار کند. با این حال، آبی ها امیدوارند که جدال با نساجی، بازگشت ماشاریپوف به روزهای خوبش باشد و آماده و سرحال پای به دربی پایتخت بگذارد.

محمدحسین اسلامی نیز در بازی های ابتدای فصل بسیار خوب و موثر ظاهر شد اما در بازی با الغرافه نتوانست چندان تأثیرگذار باشد. او این فرصت را دارد تا از محرومیت و غیبت مهرداد محمدی استفاده کرده و در هفته های باقیمانده، جای خود را در ترکیب تیم تثبیت کند.

2083640

* گوستاوو بلانکو
عملکرد او در بازی با الغرافه نشان داد که استقلال به جذب یک مهاجم خارجی ششدانگ نیاز دارد. حضور او در بازی با نساجی قطعی نیست و شاید حتی آرمان رمضانی به میدان برود. هر چه هست، استقلال به تقویت در این پست نیاز دارد.

2083510

ترکیب احتمالی استقلال برابر نساجی:
سیدحسین حسینی – روزبه چشمی – رافائل سیلوا – سامان فلاح – رامین رضاییان – ابوالفضل جلالی – دیدیر اندونگ – آرش رضاوند – جلال الدین ماشاریپوف – محمدحسین اسلامی – گوستاوو بلانکو

منبع خبر "ورزش سه" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.