پای یک شرکت بلغارستانی نیز به انفجارهای لبنان باز شد

افکار نیوز جمعه 30 شهریور 1403 - 00:16
آژانس امنیت ملی بلغارستان اعلام کرده است که با همکاری وزارت این کشور در حال بررسی نقش یک شرکت در فروش و ارسال پیجرهای منفجر شده در لبنان است.

آژانس امنیت ملی بلغارستان روز پنجشنبه اعلام کرد که درباره شرکت مرتبط با فروش پیجرها به حزب الله لبنان تحقیقاتی را آغاز کرده است.

آژانس امنیت ملی بلغارستان (DANS) در بیانیه خود آورده است که با همکاری وزارت کشور در حال بررسی نقش یک شرکت ثبت شده در این کشور در فروش این پیجرها است. آژانس مذکور نام شرکت را ذکر نکرد.

رسانه های بلغارستانی گزارش می دهند که یک شرکت مستقر در صوفیه به نام «نورتا گلوبال» درخصوص فروش پیجرها واسطه‌گری کرده است. انفجار پیجرها روز سه‌شنبه در لبنان ۲۵ شهید و چهار هزار زخمی به همراه داشت.

در تصاویر پیجرهای منفجر شده نشان شرکت «گلد آپولو» دیده می شود. این شرکت روز چهارشنبه گفت که پیجرها توسط یک شرکت مستقر در بوداپست مجارستان ساخته شده اند.

آژانس امنیت دولتی بلغارستان گفت که هیچ محموله‌ای از پیجرهای مشکوک در خاک بلغارستان را شناسایی نکرده است.

در همین زمینه، «ولینگتون کو» وزیر دفاع تایوان گفت که یک تیم امنیتی این کشور موضوع تولید پیجرها را به دقت بررسی می‌کند.

وی بدون اشاره به جزئیات گفت: «پس از انتشار این خبر، نظر من این است که در حال حاضر نهادهای مربوطه امنیت ملی به این موضوع توجه زیادی دارند.»

کو، در پاسخ به این سوال که آیا رژیم اسرائیل در مورد این انفجارها به تایوان هشدار داده است یا اینکه آیا بین آنها تبادل امنیتی یا اطلاعاتی صورت گرفته است، گفت که تایوان چنین رابطه‌ای با این رژیم ندارد.

شرکت گلد آپولو تایوان نیز اعلام کرد که دستگاه‌های پیجر مورد استفاده از حملات تروریستی لبنان را تولید نکرده است و این پیجرها در یک شرکت مستقر در بوداپست مجارستان ساخته شده‌اند.

رژیم صهیونیستی در عملیات تروریستی روزهای سه شنبه و چهارشنبه خود در لبنان به ترتیب با منفجر کردن پیجرها و بی سیم ها و سیستم های ارتباطی، دستکم ۳۷ شهروند لبنانی را شهید و بیش از ۴ هزار نفر دیگر را زخمی کرد.

حزب‌الله لبنان در آخرین بیانیه خود با تاکید بر اینکه جنایت رژیم صهیونیستی عزم نیروهای مقاومت برای جهاد را دوچندان می کند، اعلام کرد که رژیم اشغالگر، به خاطر این جنایت تاوان سختی پس خواهد داد.

منبع خبر "افکار نیوز" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.