مرزهای شیرینو تثبیت شد/ گامی مهم برای توسعه شهرستان کنگان

خبرگزاری مهر جمعه 30 شهریور 1403 - 00:35
بوشهر- نایب رئیس شورای شهرستان کنگان گفت: تثبیت مرزهای شیرینو گامی مهم برای توسعه شهرستان کنگان و رفع ابهامات مرزی است.

ابراهیم بهمنی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: تثبیت مرزهای شهر شیرینو در شهرستان کنگان به عنوان یکی از دستاوردهای مهم دولت سیزدهم، پس از سال‌ها ابهام و با مطالبه مکرر مردم و شورای شهر و پیگیری‌های مداوم فرمانداری کنگان از دفتر تقسیمات کشوری وزارت کشور به نتیجه رسید.

وی افزود: این اقدام منجر به شفاف‌سازی مرزهای این منطقه شد و بسیاری از سوءتفاهم‌ها را برطرف کرد.

نایب رئیس شورای شهرستان کنگان و شهر شیرینو بیان کرد: مشکل مرزبندی شیرینو در آذرماه ۱۳۹۱ یعنی زمانی آغاز شد که عسلویه از بخش به شهرستان ارتقا یافت.

وی ادامه داد: این تغییر باعث شد که مرزهای دهستان شیرینو دچار ابهام شوند و با گسترش صنایع در این منطقه، برخی از مسئولان و مدیران صنعتی برداشت نادرستی از حدود جغرافیایی این منطقه داشتند. اما پس از بررسی دقیق نقشه‌های موجود و ابلاغ رسمی طی یک نامه به شماره ۲۳۱۹۹ در تاریخ ۱۴۰۳/۰۲/۱۲ توسط مدیرکل تقسیمات کشوری به استانداری بوشهر و پیوست مختصات و محدوده UTM، مرزهای دهستان قدیمی شیرینو که در سال ۱۴۰۱ به شهر ارتقا یافته بود، تثبیت شد.

وی بیان کرد: این اقدام به شفافیت کامل منجر شد و از بروز هرگونه سوءبرداشت جلوگیری کرد.

بهمنی تاکید کرد: انتشار برخی اخبار در فضای مجازی که حاوی تیترهای نامناسب و نادرست بود، نگرانی‌هایی را در میان مردم شریف شهرستان عسلویه ایجاد کرد.

بهمنی تصریح کرد: برخی تصور می‌کردند که بخشی از اراضی این شهرستان به کنگان افزوده شده است اما حقیقت این است که هیچ تغییری در مرزهای عسلویه رخ نداده و این اقدام تنها به بازبینی و احیای مرزهای تاریخی شیرینو مربوط می‌شود.

وی گفت: با این تثبیت، نگرانی‌های مردم عسلویه رفع شده و ابهاماتی که در خصوص مرزهای این منطقه وجود داشت، برطرف شده است.

وی ادامه داد: تثبیت مرزهای شیرینو فرصت‌های جدیدی برای این منطقه به همراه خواهد داشت.

نایب رئیس شورای شهرستان کنگان و شهر شیرینو یادآور شد: با شفاف‌سازی مرزهای این شهر، صنایع بزرگ و پتروشیمی‌های فعال در این محدوده که بیش از ۲۲ شرکت به طور رسمی بخشی از شهرستان کنگان محسوب می‌شوند، نیز تحت تأثیر مثبت این اقدام قرار خواهند گرفت. این امر می‌تواند به بهبود وضعیت زندگی مردم و ایجاد فرصت‌های جدید برای توسعه اقتصادی و اجتماعی منطقه کمک کند.

نایب رئیس شورای شهرستان کنگان همچنین به تحولات اجتماعی ناشی از ورود صنایع به این منطقه اشاره کرد و گفت: پیش از ورود صنعت به این منطقه، آبادی «چاه کوتاه» یکی از آبادی‌های دهستان شیرینو بود و بسیاری از ساکنان آن به کشاورزی، دامداری و صیادی مشغول بودند.

وی گفت: با ورود صنایع پتروشیمی و تغییرات اقتصادی، بسیاری از ساکنان این آبادی به مرکز دهستان، یعنی شهر شیرینو، بلااجبار کوچ کردند و تعدادی از جمعیت این آبادی به شهر گله‌دار فارس مهاجرت کردند.

بهمنی ادامه داد: تثبیت مرزهای این شهر می‌تواند به بهبود وضعیت زندگی مردم و ایجاد فرصت‌های جدید برای توسعه اقتصادی و اجتماعی منطقه کمک کند.

بهمنی در ادامه تصریح کرد: یکی از دستاوردهای مهم این اقدام، تقویت همبستگی میان شهرستان‌های کنگان و عسلویه بوده است، در گذشته، این ابهامات مرزی بارها باعث ایجاد تنش میان مردم و مسئولین و حتی مدیران صنایع شده بود.

وی ادامه داد: هر دو شهرستان از اهمیت بالایی در صنایع نفت و گاز کشور برخوردارند و این تثبیت مرزها به هم‌افزایی و همکاری بیشتر میان آن‌ها منجر خواهد شد.

بهمنی بیان کرد: رفع ابهامات مرزی، بستر مناسبی برای افزایش همکاری‌های اقتصادی و اجتماعی بین دو شهرستان ایجاد کرده و از بروز هرگونه اختلافات جلوگیری می‌کند.

وی در پایان گفت: تثبیت مرزهای شهر شیرینو به عنوان یکی از دستاوردهای کلیدی دولت سیزدهم توانست پس از سال‌ها ابهام، به نتیجه برسد و به شفاف‌سازی مرزهای این منطقه کمک کند.

نایب رئیس شورای شهرستان کنگان ادامه داد: این اقدام، نه تنها موجب خرسندی مردم شیرینو و کنگان شده است، بلکه از بروز هرگونه سوءبرداشت در میان مردم عسلویه جلوگیری کرده و با تثبیت این مرزها، فرصت‌های اقتصادی و اجتماعی جدیدی برای مردم منطقه ایجاد شده است.

وی بیان کرد: همچنین همکاری و همبستگی میان شهرستان‌های کنگان و عسلویه تقویت شده و این اقدام می‌تواند به توسعه پایدار و بهبود زیرساخت‌ها در منطقه منجر شود و زمینه‌ساز بهره‌مندی بهتر از ظرفیت‌های موجود باشد.

منبع خبر "خبرگزاری مهر" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.