کاظمی‌قمی: عدم احترام به اصول دیپلماتیک به بهانه ممنوعیت نواختن موسیقی، معنا ندارد

خبرگزاری ایسنا جمعه 30 شهریور 1403 - 00:40
نماینده رئیس‌جمهور و سفیر ایران در کابل به «عدم احترام» نماینده طالبان به اصول دیپلماتیک و سرود جمهوری اسلامی ایران واکنش نشان داد.

به گزارش ایسنا، نماینده طالبان در سی‌وهشتمین همایش بین‌المللی وحدت اسلامی که روز پنج‌شنبه در تهران برگزار شد، برای احترام به سرود ملی ایران از جای خود برنخاست. «حسن کاظمی قمی» نماینده ویژه رئیس‌جمهوری اسلامی ایران در شبکه اجتماعی ایکس نوشت: «عدم احترام به اصول دیپلماتیک با بهانه ممنوعیت نواختن موسیقی از مبادی شریعت معنا و مصداقی ندارد، چه اگر این بود استماع را نیز شامل می‌گردید».

پیشتر نیز «محب‌الله شاکر» سرکنسول طالبان در شهر پیشاور، هنگام نواختن سرود ملی پاکستان در یک مراسم رسمی، برای احترام به آن از جای خود برنخاست. وزارت خارجه پاکستان در اعتراض به این موضوع «احمد شکیب» دیپلمات ارشد طالبان در اسلام آباد را احضار کرد.

طالبان درباره عدم ایستادن فرستاده این کشور در جریان پخش سرود ملی پاکستان، گفته بود به دلیل وجود موسیقی در این سرود، فرستاده طالبان از جای خود بلند نشده است.

انتهای پیام

منبع خبر "خبرگزاری ایسنا" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

بیشتر بخوانید