اظهارات مقام صهیونیست/ در جبهه شمالی چه خبر است؟

خبرگزاری مهر جمعه 30 شهریور 1403 - 09:01
رسانه‌های عبری بر لزوم آمادگی رژیم صهیونیستی برای یک کارزار در شمال اراضی اشغالی تاکید کردند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رأی الیوم، شبکه ۱۲ صهیونیستی به نقل از یک مقام امنیتی گزارش داد که این رژیم نیاز دارد برای یک کارزار طولانی و گسترده در شمال آماده شود.

این مقام امنیتی، گفت که این عملیات در مرزهای شمالی اراضی اشغالی با لبنان بهایی «سنگین» خواهد داشت.

اظهارات این مقام امنیتی پس از آن مطرح شد که بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی، اعلام کرد که این رژیم نیاز به " «تغییری اساسی» در مرز با لبنان دارد.

خبرگزاری فرانسه گزارش داد که نتانیاهو به «عاموس هوکشتاین» فرستاده ویژه رئیس جمهوری آمریکا در امور خاورمیانه، اطلاع داده است که به دنبال تغییرات اساسی در مرز اراضی اشغالی و لبنان است.

یواف گالانت، وزیر دفاع رژیم صهیونیستی، در دیدار خود با هوکشتاین در روز دوشنبه اظهار داشت که به‌خصوص پس از حدود یک سال از آغاز جنگ با حماس در غزه، زمان برای توقف درگیری‌های تقریباً روزانه بین ارتش این رژیم و حزب‌الله لبنان در مرز در حال از دست رفتن است.

طبق بیانیه ارتش این رژیم، گالانت معتقد است که «تنها راه باقیمانده برای بازگشت ساکنان شمال اسرائیل به مناطق خود از طریق اقدام نظامی خواهد بود.»

گفتنی است؛ از زمان آغاز جنگ در غزه در ۷ اکتبر، حزب‌الله و رژِیم صهیونیستی روزانه از طریق مرزهای لبنان و ارتش رژیم صهیونیستی به تبادل آتش پرداخته‌اند. حزب‌الله نیز اعلام کرده است که این حملات از جنوب لبنان به منظور «حمایت» از نوار غزه صورت می‌گیرد.

در طول این دوره، طبق آمار خبرگزاری فرانسه، دست‌کم ۶۲۳ نفر در لبنان شهید شده‌اند، در حالی که ارتش رژیم صهیونیستی از کشته شدن ۵۰ صهیونیستی خبر داده است.

از سوی دیگر؛ درگیری‌ها بین حزب‌الله و نیروهای این رژیم در مرز لبنان و شمال اراضی اشغالی باعث آوارگی ده‌ها هزار نفر شده و نگرانی‌هایی را درباره گسترش جنگی که بیش از ۱۱ ماه است در نوار غزه ادامه دارد، برانگیخته است.

دو طرف نیز در تابستان ۲۰۰۶ جنگی ویرانگر را تجربه کردند که منجر به شهادت ۱۲۰۰ نفر در لبنان، عمدتاً غیرنظامیان، و کشته شدن ۱۶۰ صهیونیستی شد.

منبع خبر "خبرگزاری مهر" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.