ترامپ: مانع از برگزاری تظاهرات ضداسراییلی در دانشگاه‌ها می‌شوم

مشرق نیوز جمعه 30 شهریور 1403 - 09:08
نامزد حزب جمهوریخواه آمریکا وعده داد در صورتی که در انتخابات پیروز شود حمایت‌هایش از تل آویو را دوچندان خواهد کرد.

به گزارش مشرق، انتخابات ریاست جمهوری آمریکا در پنجم نوامبر سال جاری میلادی برگزار خواهد شد. از این رو، کارزار رقابت میان هر دو نامزد انتخابات ریاست جمهوری هر لحظه داغ‌تر می‌شود.

بر این اساس، دونالد ترامپ، رئیس جمهور پیشین آمریکا و نامزد حزب جمهوریخواه برای حمله به کامالا هریس، معاون بایدن و رقیب دموکراتش، وی را به ناتوانی در حمایت از اسرائیل متهم کرد.

ترامپ در سخنرانی خود در میان طرفدارانش گفت: من در صورتی که در انتخابات ماه نوامبر پیروز شوم مانع از برگزاری تظاهرات ضدصهیونیستی در دانشگاه‌ها خواهم شد. حمله هفتم اکتبر حماس به اسرائیل بدترین رخداد پس از هلوکاست برای جامعه یهودیان بود و اگر من رئیس جمهور آمریکا بودم چنین حمله‌ای رخ نمی‌داد.

وی در ادامه مدعی شد: اگر من در انتخابات پیش رو پیروز نشوم، اسرائیل از روی نقشه محو خواهد شد. ما شاهد آن هستیم که اسرائیل اکنون در مشکل بزرگی قرار دارد. این در حالی است که من در زمان ریاست جمهوری خود بیش از هر فرد دیگری به اسرائیل خدمت کردم.

این سخنان ترامپ در راستای جلب آرای مسیحیان اوانجلیس که به مسیحیان صهیونیست شهرت دارند انجام می‌شود. براساس باور این مسیحیان، حضرت مسیح در صورت گردهم آمدن دوباره یهودیان در سرزمین فلسطینیان و ساختن دوباره معبد سلیمان در بیت المقدس بار دیگر بازخواهد گشت.

منبع: مهر

منبع خبر "مشرق نیوز" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.