این خودروها را با ۵۰۰ میلیون بخرید

گسترش نیوز جمعه 30 شهریور 1403 - 10:01
امروزه داشتن خودرو یکی از ضرورت ها به حساب می آید.به طوری که اگر حتی برای رفتن به محل کار هم به آن نیاز نداشته باشید، یا اگر محل کارتان در نزدیکی منزل یا در طرح ترافیک باشد و نتوانید با خودروی شخصی تردد کنید اما در مواقعی مانند سفر به یک شهر دیگر یا طی کردن مسیرهای طولانی می تواند شما را به فکر خرید یک خودرویی که هم صرفه اقتصادی از نظر استهلاک و هم طول عمر بالایی داشته باشد فرو برد.

برای خرید خودرو در ابتدای راه باید به مسائلی همچون بودجه ی مورد نیاز برای خرید خودرو، محل نگهداری خودرو، اینکه برای چه کاری مورد نیازتان است و مسائل دیگر مانند مسئله فنی نیز فکر و تحقیق کند تا بعد از خرید آن پشیمان نشوید. در این گزارش سعی کرده ایم چند مدل خودرو را که می توانید تا قیمت ۵۰۰ میلیون آن را خریداری کنید به شما معرفی کنیم تا بتوانید آگاهانه و فکری باز به خودرو مورد نظر فکر کنید و در بهترین حالت تصمیم خود را برای خرید یک خودرو مناسب و در خور نیاز خود خریداری کنید.

اگر بودجه شما برای خرید خودرو تا ۵۰۰ میلیون است و در میان خودروهای داخلی یا بعضا خودروهای چینی سر در گم هستید با گسترش نیوز تا انتهای این گزارش همراه باشید. بهترین ماشین های ۵۰۰ میلیونی را از نظر توان فنی، کیفیت ساخت، بازار خرید و فروش، میزان در دسترس بودن قطعات و خدمات فنی و بدنه بررسی می‌کنیم تا بهترین ماشین تا ۵۰۰ میلیون را با توجه به نیاز‌های خود انتخاب کنید.

اولین خودرویی که می توانیم به شما معرفی کنیم که می توانید برای آن بین ۵۰۰ تا ۵۵۰ میلیون هزینه کنید و کارکرد و سن کمی داشته باشید می توانید پژو ۲۰۶ تیپ ۵ را انتخاب کنید . این خودرو گزینه ی خوبی برای مسیر های درون شهری و برون شهری است. چرا که با حجم کمی که می گیرد می توانید در هر جای کوچکی که خواستید پارک کنید و نیاز زیادی به گشتن برای پیدا کردن جای پارک ندارید.این خودرو در دهه ۸۰ وارد ایران شد و یکی از ماشین های خوش چهره  اروپایی بشمار می رود.تقریبا از سال ۸۶ به بعد در داخل ایران تولید ودر بازار خودرو عرضه شد رسید.پیشرانه این خودرو ۴ سیلندر tu5 و گیربکس ۵ دنده است.حجم موتور پژو ۲۰۶ تیپ ۵ ۱.۶ لیتر است.قدرت آن ۱۰۵ اسب بخار و گشتاور آن ۱۴۲ نیوتون متر است .می توان گفت صفر تا ۱۰۰ این خودرو ۱۱ ثانیه است.مدل ۹۷ و ۹۸ این ماشین را در صورتی که سالم و باشد را می توانید بین ۴۵۰ تا ۵۵۰ میلیون خریداری کنید.

پژو

خودروی بعدی که می توانیم در این گزارش از آن یاد کنیم ۲۰۷ دنده ای است.مشخصات فنی این مدل هم همانند ۲۰۶ است اما از لحاظ ظاهری تفاوت های اندکی دارد. برای خرید این خودرو باید به سراغ مدل ۹۵ تا ۹۶ بروید، اگر سال ساخت بالاتری مد نظر شما هست باید کمی بیشتر از ۵۰۰ میلیون تومان هزینه کنید.

۲۰۷ خودرویی است با امکانات رفاهی عالی مانند تهویه،نمایشگر لمسی، کلید کنترل روی فرمان و سنسور دنده عقب.از نکات منفی این خودرو به فضای محدود سرنشینان عقب می توان اشاره کرد که اگر برای خانواده ای با جمعیت ۵ نفر قصد تهیه دارید مناسب به نظر نمی رسد، و شاید برای سفرهای برون شهری خودروی مناسبی نباشد.

۲۰۷-پژو

اگر با فضای کابین و یا صندوق عقب این خودرو نمی توانید کنار بیایید و فضای کافی برای خانواده را دارا نمی باشند، می توانید به سراغ پژو پارس LX بروید.

اگر طرفدار موتور TU5 هستید و فضای کابین و حجم صندوق عقب خانواده ۲۰۶ و ۲۰۷ را نمی‌پسندید می‌توانید سراغ پارس LX بروید. این خودرو با همان موتور TU5 ۱.۶ لیتری مشترک با ۲۰۷ توانایی فنی برابر ۱۰۵ اسب بخار قدرت و۱۴۲ نیوتن‌متر گشتاور دارد و با کلاس بدنه سدان جمع و جور خود فضایی مناسب‌تر از رقیب هاچ‌بک خود یعنی ۲۰۷ در اختیار شما قرار می‌دهد.شما می توانید با هزینه ۵۰۰ تا ۵۵۰ میلیون تومان مدل ۹۴ تا ۹۷ این خودرو را برای خود تهیه کنید.

پژو پارس از امکاناتی همچون سنسور عقب، تهویه اتومات،فرمان هیدرولیک،آیینه برقی بهره برده است.یکی از نکاتی که در اینجا گفتنش خالی از لطف نیس این است که این خودرو امکانات رفاهی محدودتر و ایمنی و کیفیت بدنه نه چندان مناسب در مدل‌های جدید است که انتقادات زیادی را به دنبال داشته است.

قیمت-پژوپارس

چهارمین خودرویی که می توانید با هزینه ۵۰۰ میلیون برای خود تهیه کنید و از لحاظ هزینه های فنی نیز کم هزینه باشد می توانید به سرغ کوییک اتومات  مدل ۱۴۰۲ و کوییک دنده ای ۱۴۰۳ بروید.این خودرو از یک موتور ۴ سیلند ۸ سوپاپه و با حجم موتور ۱.۵ نیز بهره می برد.حداکثر قدرت این خودرو ۸۷ اسب بخار و گشتاور ۱۲۸ نیوتون متر است. فضای کابین این خودرو کمی از ۲۰۶ جادارتر است ولی باز هم برای خانوارهای ۵ نفر ممکن است مشکل ساز باشد.

خودرو-کوییک

منبع خبر "گسترش نیوز" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.