(ویدئو) لبخندهای پیرمردی که قصد ترور نتانیاهو را داشت

فرارو جمعه 30 شهریور 1403 - 10:46
دادستانی اسرائیل اعلام کرد یک مرد اسرائیلی را به اتهام تلاش برای کمک به طرح ترور نخست‌وزیران کنونی و پیشین اسرائیل به پای میز محاکمه کشانده است.

 
دستگاه‌های امنیتی اسرائیل مدعی شدند یک شهروند اسرائیلی به نام موتی ممان، به ظن نقش داشتن در توطئه مورد حمایت ایران برای سوءقصد به جان مقام‌های ارشد، از جمله بنیامین نتانیاهو، بازداشت شده است.

به گزارش فرارو، در بیانیه مشترک شین‌بت و پلیس اسرائیل این فرد بازرگانی معرفی شده که روابطی در ترکیه داشته و دست‌کم دو بار با طرف‌های ایرانی درباره سوءقصد به جان بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر و یواو گالانت، وزیر دفاع، جلسه داشته است.

در این بیانیه آمده که مظنون در ترکیه زندگی می‌کرده و با افرادی در ترکیه تماس‌هایی داشته و به او کمک کرده بودند تا به ایران هم برود.

در این بیانیه آمده است که در این سفر از مظنون خواسته شده تا در ماموریت‌هایی را در اسرائیل انجام دهد از جمله انتقال پول و اسلحه و عکس گرفتن از اماکن عمومی شلوغ و تهدید دیگر اسرائیلی‌های استخدام شده توسط تهران.

بازداشت این فرد ماه گذشته رخ داده است. ممان روز گشته در دادگاهی در بئرشبع در جنوب اسرائیل حاضر شد و رسما اتهامات علیه او اعلام شد.

منبع خبر "فرارو" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.