رایزنی معاون ستاد کل نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران با وزیر دفاع آفریقای جنوبی

خبرگزاری ایسنا جمعه 30 شهریور 1403 - 10:52
امیر سرتیپ خلبان محسن دره‌باغی، معاون آماد و پشتیبانی ستاد کل نیروهای مسلح که در راس هیات بلندپایه نظامی برای شرکت در نمایشگاه بین‌المللی هوا فضا و دفاعی آفریقای جنوبی به این کشور سفر کرده با خانم «آنجی موتشخا»، وزیر دفاع آفریقای جنوبی دیدار و درخصوص همکاری‌های دفاعی-نظامی دوجانبه گفت‌وگو کرد.

به گزارش ایسنا، امیر سرتیپ دره‌باغی در این دیدار ضمن اشاره به سابقه همکاری‌های دفاعی دو کشور، خواستار استفاده از همه ظرفیت‌ها برای افزایش همکاری و تعامل بین دو کشور شد.

وی با دعوت از خانم موتشخا برای سفر به ایران ابراز امیدواری کرد تا در این سفر تفاهمات گذشته دو کشور اجرایی شده و زمینه‌های جدیدی برای همکاری شناسایی شود.

در این ملاقات امیر دره‌باغی مراتب قدردانی و حمایت جمهوری‌ اسلامی از مواضع شجاعانه آفریقای جنوبی در حمایت از مردم مظلوم فلسطین و ارجاع پرونده نسل‌کشی رژیم صهیونیستی به دیوان بین‌المللی دادگستری را ابلاغ کرد.

رایزنی معاون ستاد کل نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران با وزیر دفاع آفریقای جنوبی
دیدار با وزیر دفاع آفریقای جنوبی

خانم موتشخا، وزیر دفاع آفریقای‌ جنوبی که از مبارزان انقلابی این کشور است، ضمن تشکر از حضور هیات بلندپایه کشورمان در نمایشگاه، از سفر به ایران استقبال و ابراز امیدواری کرد این دیدار، روابط دو کشور در حوزه‌های دفاعی نظامی را تعمیق بخشد.

وزیر دفاع آفریقای جنوبی از مقاومت مردم ایران در مقابل تحریم‌ها و فشارهای ناجوانمردانه و غیر انسانی تقدیر و بر حمایت کشورهای آزادی‌خواه از یکدیگر تاکید کرد.

وی همچنین با تاکید بر حمایت کشورش در عالی‌ترین سطح از مردم مظلوم فلسطین، این حمایت را وظیفه انسانی و اخلاقی همه کشورها دانسته و بر ادامه آن تاکید کرد.

رایزنی معاون ستاد کل نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران با وزیر دفاع آفریقای جنوبی
دیدار با وزیر دفاع آفریقای جنوبی

انتهای پیام‌

منبع خبر "خبرگزاری ایسنا" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.