مسکو: وقایع داخلی آمریکا تاثیری بر مذاکرات مربوط به اوکراین ندارد

خبرگزاری ایسنا جمعه 30 شهریور 1403 - 10:56
معاون وزیر خارجه روسیه در واکنش به اظهارات مطرح‌شده درباره تاثیر انتخابات آمریکا بر مذاکرات آتش‌بس در جنگ اوکراین گفت، تاریخ وقایع داخلی ایالات متحده تاثیری بر این مذاکرات نخواهد داشت.

به گزارش ایسنا، «سرگئی ریابکوف» معاون وزیر خارجه روسیه در واکنش به اظهارات رسانه غربی مبنی بر اینکه بعد از انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا فرصت مناسبی برای مذاکره در جنگ اوکراین است، گفت: «تقویم سیاست داخلی آمریکا در جنگ اوکراین نقشی ندارد.»

پیش‌تر شبکه رسانه آمریکایی بلومبرگ گزارش داد بعضی از متحدان کی‌یف بر این باورند که دوره زمانی بعد از انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا و قبل از تحلیف رئیس‌جمهور جدید می‌تواند فرصت مناسبی برای مذاکره درباره مناقشه اوکراین باشد.

ریابکوف در حاشیه نشست زنان اوراسیا گفت: «این برای ما مسئله نیست. فکر نمی‌کنم تقویم وقایع داخلی آمریکا اهمیتی داشته باشد. آمریکایی‌ها باید به فکر رفتار خود بوده، ارزیابی واقع‌گرایانه‌ای از وضعیت داشته و هشدارهای روسیه را جدی بگیرند، از جمله در مورد خطرات تشدید مضاعف تنش‌ها.»

انتهای پیام

منبع خبر "خبرگزاری ایسنا" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.