پاکستان ساخت پایگاه دریایی چین در بندر گوادر را تکذیب کرد

صدا و سیما جمعه 30 شهریور 1403 - 11:22

پاکستان ساخت پایگاه دریایی چین در بندر گوادر را تکذیب کرد

به گزارش­ سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما از اسلام آباد، پاکستان ادعای رسانه‌های آمریکایی را مبنی بر موافقت اسلام آباد با ایجاد پایگاه دریایی چین در بندر گوادر رد کرد.

سایت خبری اکسپرس نیوز نوشت وزارت امور خارجه پاکستان هرگونه توافق مخفیانه با چین برای ایجاد پایگاه دریایی در بندر گوادر در جنوب این کشور را رد کرد.

ممتاز زهرا بلوچ سخنگوی وزارت خارجه پاکستان در این باره گفت: گمانه‌زنی‌ها درباره پایگاه دریایی چین در پاکستان کاملاً بی‌اساس است و ما این ادعا‌ها را رد می‌کنیم.

سخنگوی وزارت خارجه با اشاره به ادعای رسانه‌های آمریکایی در این زمینه افزود: همانطور که در گذشته گفته‌ایم، پاکستان هیچ برنامه‌ای برای ارائه پایگاه به هیچ دولت یا ارتش خارجی علیه کشوری دیگر ندارد.

درحالیکه رسانه‌های آمریکایی مدعی کشف اسناد مربوط به توافق مخفیانه پاکستان و چین برای احداث پایگاه دریایی توسط پکن در بندر گوادر هستند، منابع دیپلماتیک چین نیز این ادعا‌ها را رد و اعلام کردند که ابتکار «یک کمربند، یک جاده» (BRI) هیچ مقاصد پنهانی ندارد.

این منابع گفتند که هدف پاکستان و چین تنها همکاری‌های اقتصادی است و ادعا‌های مربوط به طراحی استراتژیک پروژه «یک کمربند، یک جاده» (BRI) کاملاً نادرست است.

منبع خبر "صدا و سیما" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.