تعداد پناهجویان در آلمان به بالاترین میزان از جنگ جهانی دوم رسید

خبرگزاری ایسنا جمعه 30 شهریور 1403 - 11:28
تعداد پناهجویان در آلمان افزایش بی‌سابقه‌ای داشته و به بالاترین میزان خود از زمان جنگ جهانی دوم رسیده است.

به گزارش ایسنا، رسانه آلمانی گزارش داد، تعداد پناهنجویان در آلمان به میزانی افزایش یافته که از جنگ جهانی دوم بی‌سابقه است و بخش بزرگی از این پناهجویان اوکراینی هستند.

در پایان نیمه نخست سال میلادی جاری ۳.۴۸ میلیون پناهجو در آلمان زندگی می‌کردند و این در مقایسه با سال ۲۰۲۳ یک افزایش ۶۰ هزار نفری را نشان می‌دهد. این آمار همچنین از دهه ۱۹۵۰ بی‌سابقه است.

در ماه میلادی گذشته یک شهروند سوری که پیش‌تر درخواست پناهندگی‌اش مورد پذیرش واقع نشده بود، در حمله‌ای با سلاح سرد، سه نفر را کشت و هشت نفر دیگر را مجروح کرد. از آن زمان، دولت ائتلافی آلمان تحت‌فشار فزاینده‌ای برای محدودکردن مهاجرت غیرقانونی قرار گرفته است.

آلمان که بزرگ‌ترین قدرت اقتصادی اروپا است، همچنان یکی از مقاصد اصلی برای مهاجران غیرقانونی و پناهجویانی است که قصد زندگی در اتحادیه اروپا را دارند. تنها در سال میلادی گذشته، مقامات آلمانی بیش از ۲۶۶ هزار مورد ورود و اقامت غیرقانونی به این کشور را ثبت کردند و بسیاری از این مهاجران غیرقانونی از سوریه و افغانستان بودند.

رسانه آلمانی گزارش داد تعداد پناهجویان در این کشور به تقریباً ۳.۵ میلیون نفر رسیده و از این میان، ۱.۱۸ میلیون نفر اوکراینی هستند. برخی سیاستمداران خواستار لغو امتیازات بیکاری برای اوکراینی‌ها شده‌اند تا آن‌ها ناچار به پیدا کردن شغل شوند، اما برخی هم با این پیشنهاد مخالفت کرده‌اند.

انتهای پیام

منبع خبر "خبرگزاری ایسنا" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.