تیم ملی ایران می‌تواند قهرمان جام جهانی شود | فوتسال ایران برزیل آسیا است

همشهری آنلاین جمعه 30 شهریور 1403 - 11:45
سرمربی اسپانیایی تیم ملی فوتسال مجارستان به تمجید از فوتسال ایران پرداخت و بازیکنان ایرانی را جزو با استعدادترین بازیکنان فوتسال جهان دانست.

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از مهر، «سرجیو مولور»، سرمربی ۴۲ ساله اسپانیایی است که ۲۱ سال سابقه فعالیت حرفه ای در فوتسال را در کارنامه دارد و در حال حاضر سرمربی تیم ملی فوتسال مجارستان است. او درباره تیم ملی فوتسال ایران گفت: «من همیشه گفته ام که فوتسال ایران برزیل آسیا است. با قاطعیت می گویم که بازیکنان ایرانی یکی از بااستعدادترین فوتسالیست های جهان هستند و به همین دلیل است که توانسته اند همیشه در جام جهانی حضور پیدا کنند.

بازیکنان ایرانی با طراوت و شاداب بازی می کنند و به ویژگی های فنی خود ایمان دارند و تماشای بازی فوتسالیست های ایرانی بسیار لذت بخش است.

از طرفی من همیشه معتقد قهرمانی ها در صورتی به دست می آید که تیم ها امنیت دفاعی داشته باشند و فکر می کنم این موضوعی است که امروزه به نقطه ضعف تیم ملی ایران تبدیل شده است.

فکر می‌کنم با یکی از بهترین نسل‌های فوتسال ایران روبرو هستیم که می توانند در این جام جهانی با کسب عنوان قهرمانی، تاج فوتسال را بر سر قرار دهند.»

سرمربی تیم ملی فوتسال بلغارستان همچنین می‌گوید:«به عنوان یک مربی و همچنین به عنوان یک طرفدار فوتسال، از الان تاریخ بازی ایران و فرانسه را در تقویمم ثبت کردم تا بتواند آن را تماشا کند. معتقدم و امیدوارم که این بازی تبدیل به یکی از بزرگترین نمایش های این دوره از مسابقات جام جهانی خواهد بود.

به واسطه تجربه ای که در تیم فوتسال ACCS فرانسه داشتم ۴ نفر از بازیکنان کنونی فرانسه را از نزدیک می شناسم. فرانسه تیمی بسیار پویا است که قدرت تهاجمی بالایی دارد و به لحاظ فنی در سطح بالایی قرار دارند و همین قدرت تهاجمی که هر دو تیم از آن برخوردارند نویدبخش یک نمایش تماشایی خواهد بود.

قسمت منفی این مسابقه غیبت برخی بازیکن ها خواهد بود. دیدیم که در بازی برابر گواتمالا چطور تیم ملی ایران از این فرصت استفاده کرد و دو بازیکن خود را با دریافت کارت زرد از بازی بعد محروم کرد تا در مرحله یک هشتم نهایی بدون مشکل از آنها استفاده کند.»

او همچنین افزود:«همانطور که قبلاً هم گفتم، فکر می‌کنم بازیکنان ایرانی از نظر فنی جزو بهترین‌های دنیا هستند و همین باعث می‌شود تا بتوانند در هر لیگی بازی کنند و در بین بهترین‌ها قرار بگیرند.

حضور طیبی و مسلم اولادقباد در پالما باعث شد این تیم جهش بزرگی از نظر کیفی داشته باشد و در لیگ قهرمانان اروپا هم عنوان قهرمانی را از آن خود کند. اینکه این بازیکن ها در پالما جزو بازیکنان کلیدی بودند و پالما به چنین سطح بالایی رسید اتفاقی نیست.

البته این اعتقاد را هم دارم که آداب و رسوم و شیوه زندگی ایرانیان، سازگاری آنها را با سایر نقاط جهان دشوارتر می کند و همین باعث شده است که پتانسیل هایی را که مثلاً عباسی می توانست از خود نشان دهد از او نبینیم.

در مورد سالار آقاپور ما فرصت زیادی برای دیدن او در لیگ اسپانیا نداشتیم و بنابراین نمی توانم نظری در خصوص او داشته باشم.»

منبع خبر "همشهری آنلاین" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.