خسروشاهی بدون استعلام، رئیس کل بیمه مرکزی شد؟

تابناک جمعه 30 شهریور 1403 - 11:56

خسروشاهی بدون استعلام رئیس کل بیمه مرکزی شد؟

به گزارش خبرنگار تابناک، هجدهم شهریورماه ۱۴۰۳، خبری مبنی بر تغییر رئیس کل بیمه مرکزی منتشر شد و از رأی هیئت وزیران دولت چهاردهم به پرویز خوشکلام خسروشاهی به عنوان رئیس کل جدید بیمه مرکزی و جایگزین علی استادهاشمی خبر داد.

اما حالا با گذشت نزدیک به دو هفته، نه تنها خبری از مراسم تودیع و معارفه رئیس کل جدید در ساختمان بیمه مرکزی نیست، بلکه یک منبع موثق به تابناک گفته است که انتصاب رئیس کل جدید بیمه مرکزی بدون استعلام از نهاد‌های مرتبط و نظارتی بوده و در حال حاضر نیز استعلام خسروشاهی منفی اعلام شده است.

همواره در نظام اداری کشورمان، تغییر رئیس کل بیمه مرکزی بر اساس قانون با پیشنهاد شخص مورد نظر از سوی وزیر اقتصادی و امور دارایی به هیئت وزیران است و در نهایت با رأی این هیئت به فرد پیشنهادی، رئیس کل جدید بیمه مرکزی منصوب می‌شود، فرآیندی که برای رئیس کل بانک مرکزی نیز انجام می‌شود. اما نکته مهم در این رویه، استعلام گزینه ریاست از نهاد‌های مرتبط و نظارتی است و پس از تائید و مثبت بودن استعلام، رئیس جدید حکمش را دریافت می‌کند و مشغول به کار می‌شود، موضوعی که حالا برای خسروشاهی گزینه پیشنهادی وزیر اقتصاد به عنوان رئیس کل بیمه مرکزی منفی است.

خسروشاهی بدون استعلام رئیس کل بیمه مرکزی شد؟

بر اساس این گزارش، انتصاب رئیس کل بیمه مرکزی از رویداد‌های مهم در حوزه اقتصادی و مالی محسوب می‌شود. به‌گونه‌ای که تغییر سکان‌دار بیمه مرکزی، با تغییراتی در سیاست‌های بیمه‌ای، نظارت بر بازار بیمه و تأثیراتی بر صنعت بیمه همراه است. در حقیقت رئیس کل جدید بیمه مرکزی با دیدگاه‌ها و برنامه‌های خود، جهت‌گیری کلی سیاست‌های بیمه‌ای را تعیین می‌کند و در نتیجه این سیاست‌ها می‌توانند بر پوشش‌های بیمه‌ای، نرخ‌های بیمه، شرایط بیمه‌نامه و رقابت در بازار و صنعت بیمه تأثیر بگذارند.

 

منبع خبر "تابناک" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.