ایتالیا سامانه ضدموشکی جدید به اوکراین ارسال می‌کند

مشرق نیوز جمعه 30 شهریور 1403 - 12:16
وزیر خارجه ایتالیا دوباره موضع صلح طلبی کشورش را تکرار کرد و گفت که یک سامانه ضدموشکی جدید به اوکراین ارسال می‌کند.

به گزارش مشرق، «آنتونیو تاجانی» ضمن تاکید بر لزوم اجتناب از ورود به جنگ با روسیه، افزود: ایتالیا در آستانه ارسال یک سامانه ضد موشکی سامپ تی (Samp-T) دیگر به اوکراین است.

تاجانی در گفت وگو با رادیو ۲۴ این کشور اضافه کرد: «ما یک سامانه جدید سامپ تی (سامانه ضد موشکی) را برای حفاظت از بیمارستان‌ها، مدارس و دانشگاه‌های کشوری می فرستیم که مورد حمله روسیه قرار گرفته است.»

وی ادامه داد: «دفاع از اوکراین به معنای ایجاد جنگ جهانی نیست. ما به این کشور کمک می‌کنیم و باید به صلح عادلانه برسیم.»

چند روز پیش نیز شبکه بلومبرگ از اعلام آمادگی ایتالیا و انگلیس برای حمایت از پیشنهاد کی‌یف در استفاده از تسلیحات دوربرد به منظور حمله به خاک روسیه در سفر «کی یر استارمر»، نخست وزیر بریتانیا به رم خبر داد.

منابع آگاه در این زمینه به این خبرگزاری گفتند که استارمر و «جورجیا ملونی» نخست‌وزیر ایتالیا در مورد پیشنهاد اوکراین برای استفاده از موشک‌های بریتانیایی کروز دوربرد «سایه طوفان» گفت‌وگو می‌کنند.

تاجانی سه ماه پیش طی سخنانی بر صلح‌جویی کشورش تاکید کرده و گفته بود که در کنار دیگر کشورهای غربی که به اوکراین اجازه حمله به خاک روسیه با استفاده از تسلیحات ارسالی را می‌دهند، قرار نمی‌گیرد.

وی گفته بود که ما فقط به دنبال آن هستیم تا از تسلیحات ایتالیایی برای دفاع در خاک اوکراین استفاده شود.

منبع: ایرنا

منبع خبر "مشرق نیوز" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.