وزارت گردشگری از ظرفیت دانشجویان معماری و هنر غیر ایرانی برای انجام مطالعه روی آثار باستانی ایران استفاده کند + فیلم

رکنا جمعه 30 شهریور 1403 - 12:20
رکنا: مدیرعامل و نایب رئیس هیات مدیره شرکت سرمایه گذاری ایرانگردی و جهانگردی گفت: برای استفاده از ظرفیت حضور دانشجوهای معماری و هنر خارجی، می توان همایش هایی را در نظر گرفت تا این دانشجویان برای دیدار از پروژه های باستانی و جهانی در ایران حضور پیدا کرده و نتایج آن را منعکس کنند.
وزارت گردشگری از ظرفیت دانشجویان معماری و هنر غیر ایرانی برای انجام مطالعه روی آثار باستانی ایران استفاده کند + فیلم

به گزارش خبرنگار اجتماعی رکنا، عرصه مدیریت همیشه محل تاخت و تاز نظریه ها و سبک های مدیریتی مختلف بوده است. فارغ از هرگونه جنجالی در این خصوص، با تعمیق در نحوه مدیریت سازمان ها، شرکت‌ها و ... باید اذعان داشت که بخشی اعظمی از مدیریت، توانِ ذاتی مدیر است.

به نظر می رسد با حضور بانوان در عرصه مدیریت کلان می توان خصیصه های مدیریت بانوان را لیست کرد.

خصیصه هایی که باعث تحول، جهش، پیشرفت و کارآمدی مجموعه های تحت مدیریت بانوان می شود نشان دهنده سطح تعامل بیشتر این مجموعه هاست. به نظر می‌رسد در این مجموعه ها مشارکت افراد در اثربخشی و فعالیت‌ها بیشتر از مجموعه های دیگر است. همچنین کاهش سطح تنش و ایده پردازی بیشتر، نظم و چهارچوب بخشی به منابع انسانی، حل مسائل و مشکلات مجموعه ها با دقت بیشتری پیش می رود.

اثر بخشی و رشد در شاخص های مختلف سازمانی، همچنین عبور از ریسکهای پیش رو می تواند بهترین توضیح در مورد توان ذاتی مدیریت در بانوان باشد. حال که حضور بانوان در کابینه ی رئیس جمهور بارقه های امیدی در این میان ایجاد کرده است، امید است بیش از پیش شاهد حضور بانوان توانمند و کارآمد در عرصه های مختلف مدیریتی باشیم.

فریبا عباسی ، مدیرعامل و نایب رئیس هیات مدیره شرکت سرمایه گذاری ایرانگردی و جهانگردی است. او با حضور در تحریریه رکنا، ضمن خسته نباشید به اعضای تحریریه، با خبرنگار اجتماعی این رسانه به گفت و گو نشست.

او به عنوان زنی که تقریبا یک سال است در این سمت قرار گرفته، توانسته است اقدامات بسیار موثری در راستای مدیریت شرکت سرمایه گذاری ایرانگردی و جهانگردی، به ویژه هتل های ایرانگردی و جهانگردی داشته باشد.

فریبا عباسی در گفت و گویی تفصیلی با رکنا، به موضوعات و چالش های مختلف در حوزه گردشگری در ایران پرداخت که می توانید هر بخش را به صورت مجزا در رکنا بخوانید.

فریبا عباسیاو در گفت و گو با رکنا در پاسخ به این سوال که چرا از ظرفیت حضور دانشجویان رشته های هنر و معماری خارجی، در ایران استفاده نمی شود، گفت: این کاری نیست که در ید مجموعه های گردشگری و فعالان صنعت هتلدرای باشد؛ بلکه وزارت خارجه و وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی می توانند آن را پیگیری کنند. در این مسیر می توان همایش هایی را در نظر گرفت تا این دانشجویان برای دیدار از پروژه های باستانی و جهانی در ایران حضور پیدا کرده و نتایج آن را منعکس کنند.

فریبا عباسی تاکید کرد: در ایام کرونا که صنعت گردشگری فلج شده بود و هیچ کس حتی جرات نمی کرد از خانه اش بیرون برود، چه برسد به اینکه به سفر برود، ما دست به اقدامی جدید با شعاری جدید زدیم با این عنوان: «اندکی صبر، سفر نزدیک است» سعی کردیم که امید و علاقه به سفر را در مسافران عزیز ایجاد کنیم.

مدیرعامل و نایب رئیس هیات مدیره شرکت سرمایه گذاری ایرانگردی و جهانگردی در ادامه گفت: در این راستا، چند نفر از سلبرتی های فضای مجازی را در هتل های دیزین و میگون دعوت کردیم و از آنها خواستیم که حال خوبی که از هتل های ما دریافت کرده اند را به دیگران نیز منعکس کنند. این اقدام به این دلیل بود که علی رغم اینکه این برند ملی و قدیمی است، بیشتر مراجعان ما، بازنشستگان و کارمندان دولتی بودند و هنوز نتوانسته بودیم با قشر جوان و نوجوان ارتباط برقرار کنیم. همین اقدام باعث شد که در صفحات مجازی دیده شدیم. همین اقدامات را می توان در ابعاد بزرگ تر به شکل های همایش و... برای دانشجویان خارج از کشور به ویژه در حوزه معماری و هنر، برگزار کرد تا آنها برای مطالعات به ایران بیایند.

منبع خبر "رکنا" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.