ترکیه به فکر تاسیس سازمان امنیت سایبری جدید افتاد

خبرگزاری ایسنا جمعه 30 شهریور 1403 - 12:21
وزیر خارجه ترکیه در پی انفجار پیجرها و واکی تاکیها در لبنان، به احتمال تاسیس سازمان امنیت سایبری جدید اشاره کرد.

به گزارش ایسنا، هاکان فیدان در گفت و گو با خبرگزاری آنادولو، به ضرورت آگاهی در خصوص امنیت سایبری در میان موسسات ترکیه‌ای ، از وزارت حمل و نقل و زیرساخت تا سازمان ملی اطلاعات (ام آی تی) تاکید کرد.

فیدان گفت: تاسیس یک سازمان مستقل برای امنیت سایبری، در برنامه دولت بود و رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه، آن را یک ضرورت می‌داند.

همزمان، یک مقام وزارت دفاع ترکیه روز پنج شنبه اعلام کرد ترکیه سرگرم بازبینی اقدامات برای تضمین امنیت دستگاه‌های ارتباطی مورد استفاده نیروهای مسلح این کشور است.

یک مقام ترکیه‌ای  که مایل نبود نامش فاش شود، اظهار کرد: ارتش ترکیه از تجهیزات تولید داخل استفاده می‌کند اما آنکارا مکانیزمهای کنترل بیشتری را در صورت مشارکت شخص ثالث در تامین یا تولید دستگاه‌های ارتباطی، بکار گرفته است.

پس از انفجار همزمان پیجرها در لبنان در روز سه شنبه، واکی تاکیهای مورد استفاده نیروهای حزب الله در جنوب لبنان، روز چهارشنبه منفجر شدند. دولت لبنان، رژیم صهیونیستی را عامل این جنایت می‌داند.

عبدالغدیر اورال اوغلو، وزیر حمل و نقل و زیرساخت ترکیه، روز چهارشنبه اعلام کرد هیچ خطری در خصوص پیجرها وجود ندارد زیرا چنین دستگاه‌هایی به ندرت در این کشور استفاده می‌شوند.

با این حال، مقامات ترکیه بر اهمیت پیشرفت فناوری ملی پس از انفجارهای اخیر تاکید کردند. مهمت فاتح کاچیر، وزیر صنعت و فناوری ترکیه گفت: این واقعه، بار دیگر اهمیت توسعه فناوری ملی را بارز کرد. توسعه و تولید فناوریهای حیاتی با منابع داخلی، یک انتخاب نیست بلکه یک ضرورت قطعی است.

بر اساس گزارش دیلی صباح، این وزیر ترکیه‌ای  به پیشرفت ترکیه در فناوری دفاعی اشاره کرد و گفت: این کشور از واردات ۸۰ درصد از نیازهای دفاعی خود، به تولید ۸۰ درصد آنها به صورت داخلی، دست یافته است.

انتهای پیام

منبع خبر "خبرگزاری ایسنا" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.