قیس الخزعلی: موضع یمن در حمایت از فلسطین الگویی است که باید از آن استفاده کرد

خبرگزاری ایسنا جمعه 30 شهریور 1403 - 12:22
دبیرکل عصائب اهل الحق عراق نقش محوری یمن در حمایت از مسئله فلسطین و مقاومت فلسطین را تحسین کرد.

به گزارش ایسنا، قیس الخزعلی، دبیرکل عصائب اهل الحق عراق گفت: کاری که ملت یمن با رهبری عبدالملک الحوثی، رهبر انصارالله یمن انجام داده‌اند دستاورد بزرگی است که هر فرد عرب و مسلمانی به آن افتخار می‌کند. موضع یمن در حمایت از فلسطین الگویی است که باید از آن استفاده کرد. یمنی‌ها به جهان ثابت کردند قادر به ایجاد معجزه‌ها و تغییر توازن قدرت هستند.

الخزعلی در مصاحبه با شبکه المسیره یمن از موضع کشورهای عربی و اسلامی در قبال مسئله فلسطین انتقاد کرد و خواهان اتحاد آنها برای حمایت از مقاومت فلسطین شد.

وی تاکید کرد: جنگ غزه و فلسطین تنها مربوط به امت عربی نیست بلکه مربوط به کل جهان اسلام است و حمایت از آن وظیفه همه است. یمن در صدر نبرد با رژیم غاصب و حمایت از مسئله فلسطین قرار دارد. اگر برادران یمنی ما با این قدرت و کارآمدی در این نبرد حاضر نبودند وضعیت فرق می‌کرد و شاید نتایج جنگ به سمت و سوی دیگری می‌رفت.

الخزعلی گفت: جهان عربی و اسلامی مسئله فلسطین را نادیده گرفته است. نباید در وضعیت کنونی در قبال این مسئله ساکت نشست. مسئله فلسطین جنگ بین حق و باطل و انسانیت و وحشی‌گری و اسلام و شرک و ایمان و کفر است.

وی افزود: محور مقاومت در مسیر تبدیل شدن به یکی از قطب‌های معادله جهانی در تغییر توازن قدرت در آینده نزدیک است. محور مقاومت در مرحله پیروزی حتمی است.

الخزعلی تاکید کرد: ورود تاثیرگذار یمن به معادله درگیری و تاثیر مستقیم آن بر روند نبرد یک معجزه است. اکنون کشورهای ابرقدرت از ایجاد راهکاری برای موضوع دریای سرخ عاجز مانده‌اند. یمن به اقتصاد رژیم صهیونیستی آسیب زده و بندر ایلات را از کار انداخت. اکنون اجازه عبور از دریای سرخ در دست یمنی‌ها است.

الخزعلی تاکید کرد: مادامی که گروه‌های مقاومت در بالاترین درجه آمادگی هستند آمریکایی‌ها نمی‌توانند به حضور نظامی در خاک عراق ادامه بدهند. به زودی شاهد خروج و پایان حضور نظامی آمریکا و ائتلاف بین‌المللی بعد از حملاتی هستیم که مقاومت عراق به آنها وارد کرد. نقش یمن و عراق در عملیات پشتیبانی از نبرد طوفان الاقصی بسیار تاثیرگذار است. هماهنگی بین دو کشور به تحقق نتایج تاثیرگذار منجر می‌شود.

الخزعلی گفت: عملیات طوفان الاقصی پیروزی استراتژیکی را در پایان دادن به معادله بازدارندگی که دشمن به آن افتخار می‌کرد محقق کرد. دشمن نتوانست این معادله را بازگرداند بلکه معادله‌های دیگری را نیز از دست داده است. دشمن صهیونیستی نمی‌تواند حماس را از بین ببرد و تا زمانی که تجاوز به غزه را پایان ندهد به اسرایش دست نمی‌یابد.

انتهای پیام

منبع خبر "خبرگزاری ایسنا" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.