اگر شکست بخورم، اسرائیل دو سال هم دوام نمی‌آورد

نامه نیوز جمعه 30 شهریور 1403 - 12:31
دونالد ترامپ گفت، در صورت شکست وی در انتخابات آمریکا، رژیم صهیونیستی ۲ سال هم دوام نخواهد آورد و نابودی آن تا حدی تقصیر یهودیان آمریکایی است که می‌خواهند به نامزد رقیبِ او رای بدهند.
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

به گزارش نامه‌نیوز، «دونالد ترامپ» نامزد جمهوری‌خواه انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا گفت، اگر در انتخابات شکست بخورد، بخشی از تقصیر آن متوجه یهودیان آمریکا خواهد بود.

او در سخنرانی خود در اجلاس ملی شورای اسرائیل-آمریکا از اینکه در نظرسنجی‌ها میان یهودیان این کشور محبوبیتی کمتر از «کامالا هریس» رقیب خود از حزب دموکرات دارد، گفت، اگر هریس رئیس‌جمهور شود، «اسرائیل» ظرف مدت ۲ سال از بین خواهد رفت و مسئولیت این امر با یهودیان آمریکا خواهد بود، زیرا به دموکرات‌ها رأی داده‌اند.

نامزد جمهوری‌خواه به حاضران در این اجلاس گفت: «فکر می‌کنم اگر من در این انتخابات پیروز نشوم، ۲ سال بعد دیگر اسرائیلی وجود نخواهد داشت و تا حد زیادی یهودیان مقصر هستند... زیرا ۶۰ درصد از آن‌ها به دشمن رای می‌دهند.»

ترامپ در انتخابات ۲۰۱۶ و ۲۰۲۰ نیز در میان نسل‌های جوان یهودیان آمریکا تنها ۳۰ درصد آرا را به دست آورد و این مسئله موجب ناراحتی وی از این گروه شده بود. ترامپ می‌گوید در حال حاضر یک نظرسنجی نشان می‌دهد که ۶۰ درصد از یهودیان ایالات متحده در انتخابات آتی به کامالا هریس رأی خواهند داد، اما مشخص نیست منظور او کدام نظرسنجی است.

یک نظرسنجی موسسه Pew اخیرا نشان داد که ۶۵ درصد از یهودیان ایالات متحده در انتخابات آتی به کامالا هریس رأی خواهند داد و ۳۴ درصد از آنان ترامپ را به عنوان رئیس‌جمهور خود می‌خواهند.

به گزارش خبرگزاری رویترز، ترامپ در این انتخابات توجه زیادی به آرای یهودیان آمریکا مخصوصا در ایالات‌های کلیدی و سرنوشت‌ساز نشان داده است. گرچه یهودیان عموما در انتخابات‌ها به نامزدهای حزب دموکرات رأی می‌دهند، اما اگر ترامپ بتواند تغییر ملموسی در نظر آن‌ها ایجاد کند، سرنوشت انتخابات امسال تغییر خواهد کرد.

منبع خبر "نامه نیوز" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.