حجت‌الاسلام ابوترابی‌فرد: لبنان امروز نماد وحدت است

خبرگزاری مهر جمعه 30 شهریور 1403 - 12:33
حجت الاسلام حسن ابوترابی‌فرد در خطبه‌های نماز جمعه تهران گفت: لبنان امروز نماد وحدت است.

به گزارش خبرنگار مهر، نماز جمعه عبادی - سیاسی تهران امروز (۳۰ شهریور) به امامت حجت الاسلام محمد حسن ابوترابی فرد برگزار شد.

حجت الاسلام محمد حسن ابوترابی فرد در خطبه‌های نماز جمعه تهران، اظهار داشت: جامعه بشری مدرسه پیامبر اعظم مدرسه قلم و کتاب و تولید علم و دانش است. یعنی سلاح پیامبر اکرم قلم است. برخلاف آنچه که دشمنان اسلام و مسلمین به غلط نگاشته‌اند تمام جنگ‌های پیامبر اعظم دفاعی بوده است. در مقابل تهاجم دشمن ایستادند.

وی با بیان اینکه دل‌های بشریت را قلم و علم و معرفت فتح کرده است، گفت: مردم قلم احترام دارد. بخاطر همین است که مدرسه فیضیه به‌عنوان نماد اسلامی معرفی می‌شود.

خطیب نماز جمعه تهران گفت: امروز دنیا مشاهده می‌کند که این قرآن است که در برابر قدرت شیطانی آمریکا و متحدان اروپایی او در منطقه با اقتدار ایستاده است.

ابوترابی فرد افزود: ملت مقتدر لبنان وحدت عالم اسلام و مسیحیت و وحدت پیروان حضرت موسی را به نمایش گذارده‌اند. لبنان امروز نماد وحدت پیروان ادیان الهی و آسمانی است. یک سخن و کلمه واحده در برابر همه دنیا دارند. صفوف آنان مستحکم و استوار است.

وی گفت: پیش بینی می‌کنند نیم ربع قرن دیگر جمعیت مسلمانان جهان بر جمعیت سایر ادیان الهی سبقت می‌گیرد. یعنی سبقت از نظر کمیتی و دانش و معرفت و قدرت.

وی ادامه داد: قلم و کتاب مسیر تعالی بشر را هموار کرده است و به قلم و کتاب سوگند که ای رسول مکرم تو در قله رفیع و بلند از نظر فضائل احلاقی قرار داری و خدای عظیم خُلق تو را عظیم یاد کرده است. اگر خُلق انسان نیکو و اراسته به فضیلت صبر و شجاعت و تواضع و ادب و علم گردید، عمل او صالح می‌شود. فضائل اخلاقی در عمل و رففتار ما تجلی میابد. پیامبر بعنوان مقتدای ما در قله رفیع فضائل اخلاقی است.

در حال تکمیل...

منبع خبر "خبرگزاری مهر" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.