اوکراین شرکت‌های چندین کشور از جمله ایران را تحریم کرد

مشرق نیوز جمعه 30 شهریور 1403 - 13:05
ولودیمیر زلنسکی، رئیس‌جمهور اوکراین با امضای احکامی، تحریم‌هایی را علیه ۴۲ شخصیت حقوقی و ۶ شخص حقیقی از جمله شهروندان کشورهای روسیه، چین و ایران وضع کرد.

به گزارش مشرق، اوکراین چندین شرکت ثبت شده در روسیه، چین، امارات و ایران را در زمینه‌های حمل‌ونقل، تولید و تجارت، ساخت‌وساز و سرمایه‌گذاری تحریم کرد. این کشور همچنین محدودیت‌هایی را برای ۶ نفر از شهروندان چین، ایران و روسیه وضع کرد.

به اذعان رسانه‌های اوکراینی، کی‌یف با ادعای دخالت برخی از این افراد و شرکت‌ها در جنگ اوکراین دست به تحریم آن‌ها زده است. اوکراین مدعی است که شرکت‌های چینی به روسیه قطعاتی با کاربری نظامی می‌فروشند. اوکراین همچنین در هفته‌های اخیر بارها این ادعا مبنی بر ارسال موشک‌های بالستیک توسط ایران به روسیه را تکرار کرده است.

بنا بر این تحریم‌ها، قراردادهای تجاری، پروژه‌های مشترک و برنامه‌های صنعتی در حوزه‌های خاص، به‌ویژه در حوزه‌های امنیتی و دفاعی، با افراد و شرکت‌های مذبور فسخ می‌شوند. جلوگیری از خروج سرمایه به خارج از اوکراین و ممنوعیت انتقال فناوری از دیگر مواردی است که در این تحریم‌ها به آن‌ها توجه شده است.

منبع: فارس

منبع خبر "مشرق نیوز" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.