رژیم صهیونیستی به پایان خود نزدیک شده است

تابناک جمعه 30 شهریور 1403 - 13:41

به گزارش «تابناک»، سردار غلامرضا سلیمانی، ظهر جمعه در مراسم رزمایش الی بیت‌المقدس بسیجیان زنجانی ضمن گرامیداشت هفته دفاع مقدس اظهار کرد: ملت ایران وقایع مهمی را در دو شهریور سال‌های ۱۳۲۰ و ۱۳۵۹ تجربه کرده است.

وی با اشاره به اینکه در شهریور ۱۳۲۰ کشور ما در سیطره یک پادشاه قرار داشت، یادآور شد: رضا خان کسی است که از دوره نوجوانی وارد قوای قزاق شد و تا زمان پادشاهی یک سابقه طولانی از فعالیت‌های نظامی داشت و قزاق‌ها برای سرکوب قیام‌های مردمی فعالیت می‌کردند.

رئیس سازمان بسیج مستضعفان با بیان اینکه همه قیام‌هایی که در اعتراض به انگلیس اتفاق افتاد، توسط رضاخان سرکوب شد، خاطرنشان کرد: در شهریور ۱۳۲۰ متفقین تصمیم گرفتند ایران را اشغال کنند؛ چون موقعیت راهبردی ایران برای آن‌ها حکم پل پیروزی داشت.

وی عنوان کرد: قبل از رضاخان نیز هرگاه اشغالگران و بیگانگان حمله می‌کردند مردم کشور با آن‌ها مبارزه می‌کردند اما رضاخان بدون قید و شرط تسلیم شد و به نیروی نظامی ۱۲۵ هزار نفری خود دستور تسلیم داد.

سردار سلیمانی ابراز کرد: در این زمان کشور ما بدون کوچک‌ترین مقاومتی زیر سلطه قرار گرفتند و انگلیس‌ها از جنوب و اتحاد جماهیر شوروی از شمال وارد کشور شدند و پایتخت را اشتغال کردند و حتی چند سال بعد از رفتن رضاخان نیز این اشغالگری ادامه داشت.

وی تصریح کرد: حال اگر این واقعه را با شهریور سال ۱۳۵۹ مقایسه کنیم می‌بینیم ملت و مردم شجاع ایران، مردم‌سالاری اسلامی را انتخاب کردند و ۶۰ هزار مستشار نظامی آمریکایی که ارتش را همراهی می‌کردند و آن‌ها از وطن خارج شدند.

رئیس سازمان بسیج مستضعفان با اشاره به تغییر آرایش نیروهای نظامی در کشور و با حضور فرماندهان دلیر انقلابی، مسیر پشتیبانی ارتش نیز تغییر یافت، عنوان کرد: در حالی کشور هیچ آمادگی و پشتیانی نداشت، صدام با حمایت ۳۷ کشور از بلوک شرق و غرب و در اختیار داشتن دلارهای بی‌حد کشورهای عربی منطقه جنگ را علیه جمهوری اسلامی آغاز کرد.

وی یادآور شد: در شرایطی که صدام به ما حمله کرد، امام خمینی (ره) با خونسردی اعلام کردند دزدی به کشور سنگ انداخته ولی مردم چنان سیلی بر صورت دشمن می‌زنند که دیگر از جای خود بلند نشود.

سردار سلیمانی اظهار کرد: جوانان به میدان نبرد شتافتند و در کنار ارتش، سپاه و نیروهای انتظامی این حضور عاشورایی مردم بود که صحنه نبرد را متحول کرد و مردم یگان‌های سپاه پاسداران را شکل دادند.

وی با بیان اینکه این سرگذشت‌ها فراموش نخواهد شد و مورد پیگیری قرار خواهد گرفت، تصریح کرد: ملت ایران توانست باور «ما می‌توانیم» و فرهنگ «مقاومت» را خلق کند و به دست سردار حاج قاسم سلیمانی به منطقه انتقال یافت و امروز جبهه مقاومت را شکل داده است.

مردم‌سالاری اسلامی یک الگو در دنیا است

رئیس سازمان بسیج مستضعفان مردم‌سالاری اسلامی را یک الگو در دنیا خواند و گفت: در دوره‌های سخت باید یک نظام سیاسی را محک زد و ملت ایران راه درستی را انتخاب کرده و با خون خود از این نظام عاشورایی و علوی پاسداری کرده است.

وی خاطرنشان کرد: مطالعات راهبردی نشان می‌دهد برای پیروزی یک قدرت علاوه بر مؤلفه‌های مادی و فن آور، نیاز به مؤلفه دیگری به نام مقاومت است و ملت ایران خالق این فرهنگ امام راحل و تداوم بخش آن رهبر فرزانه و حکیم انقلاب است.

سردار سلیمانی یادآور شد: مقاومت فلسطین از سال ۱۹۱۷ بعد از فروپاشی امپراطوری عثمانی آغاز شد و یهودی‌ها را سرزمین فلسطین کوچاندند، قبل از این اتفاقات ۹۶ درصد مردم سرزمین فلسطین مسلمان و ۴ درصد یهودی بودند و با مهاجرت‌ها بعد از زمان مقاومت‌ها نیز شروع شد.

وی با اشاره به نزدیک شدن سالروز حماسه طوفان‌الاقصی که شرایط جدیدی را آغاز کرد، ادامه داد: رژیم صهیونیستی در طول یک سال گذشته جنایات بی شماری مرتکب شد و خسارات زیادی به مردم مظلوم فلسطین و لبنان وارد کرد اما کوچک‌ترین موفقیتی به دست نیاورند و مردم مظلوم غزه همچنان ایستاده است.

رئیس سازمان بسیج مستضعفان گفت: امروز وجدان‌های بیدار دنیا در کنار فلسطین قرار گرفته‌اند و موضوع فلسطین به اصلی‌ترین مسئله جهان بشریت تبدیل شده است به طوری که حتی در اروپا و آمریکا نیز شاهد برپایی تجمعات فراوان انسانی در حمایت از فلسطین هستیم. این روزها شاهدیم بارقه‌های امید پیروزی در فلسطین یکی پس از دیگری جرقه می‌زنند.

سلیمانی با بیان اینکه بسیج برای گردان‌های خود نام زیبای بیت المقدس را انتخاب کرده است و آزادی قدس شریف آرمان بسیجیان است، افزود: رزمایش امروز الی بیت المقدس که در استان زنجان برگزار شده تجدید میثاق با آرمان‌های امام راحل و رهبر معظم انقلاب اسلامی است؛ ما بسیجیان گوش به فرمان و تحت امر امام خامنه‌ای، آماده جانفشانی از کشور و دفاع از ملت هستیم.

رئیس سازمان بسیج مستضعفان با تأکید بر اینکه مسلمانان عزم خود را جزم کردند که از مردم مظلوم فلسطین دفاع کنند، تصریح کرد: صهونیست‌ها باید بدانند به پایان خود نزدیک شدند و ظالمی که تمام حقوق یک ملت را در ۱۰۵ سال از بین ببرد و جنایات بی‌حد را انجام دهد، پایدار نمی‌ماند و بارقه‌های امید پیروزی یکی پس از دیگری جرقه می‌زند.

منبع خبر "تابناک" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.