لاوروف: روسیه برای دفاع از منافع خود در شمالگان آماده است

نامه نیوز جمعه 30 شهریور 1403 - 13:55
وزیر امور خارجه روسیه با بیان اینکه فعالیت‌های نظامی آمریکا و متحدانش در قطب شمال افزایش یافته است، تاکید کرد مسکو از منافع نظامی و سیاسی خود در شمالگان محافظت خواهد کرد.
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

به گزارش نامه‌نیوز، «سرگئی لاوروف» وزیر امور خارجه روسیه گفت، این کشور هم از نظر نظامی و هم از منظر دیپلماتیک از منافع خود در شمالگان حفاظت خواهد کرد.

لاوروف گفت، مسکو مصمم است که با جریانی از سوی آمریکا و متحدانش در ناتو برای برگزاری تعداد فزاینده‌ای از رزمایش‌های نظامی در منطقه شمالگان، مقابله کند.

او در یک مستند جدید به نام «پیشرفت شوروی» گفت: «می‌بینیم که ناتو چطور در حال افزایش رزمایش‌های خود در ارتباط با بحران‌های احتمالی در شمالگان است. کشور ما کاملاً آماده است تا از منافع خود از منظر نظامی، سیاسی و نظامی-فنی دفاع کند.»

لاوروف این اظهارات را در حالی مطرح کرد که پنتاگون در ماه ژوئیه از استراتژی جدید خود در شمالگان رونمایی کرد و در آن به تشدید ادعایی فعالیت‌های نظامی روسیه در منطقه قطب شمال اشاره کرد.

به گزارش خبرگزاری رویترز، در این گزارش ایالات متحده آمده است که مسکو صدها سایت نظامی دوران شوروی را در قطب شمال بازگشایی کرده و همکاری خود با چین را در زمینه مواد معدنی و مسیرهای کشتیرانی افزایش داده است.

پس از انتشار این گزارش، وزارت امور خارجه روسیه، ایالات متحده را به دامن زدن به تنش در قطب شمال متهم و این ایده که افزایش همکاری با چین می‌تواند برای ثبات این منطقه مخرب باشد را رد کرد.

منبع خبر "نامه نیوز" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.