لبنان امروز نماد وحدت است

صدا و سیما جمعه 30 شهریور 1403 - 13:56

نماز جمعه تهران به امامت حجت‌الاسلام والمسلمین ابوترابی‌فرد آغاز شد

به گزارش  خبرنگار  خبرگزاری صدا و سیما ؛ حجت الاسلام محمدحسن ابوترابی فرد امام جمعه موقت تهران  اظهار داشت: جامعه بشری مدرسه پیامبر اعظم مدرسه قلم و کتاب و تولید علم و دانش است. یعنی سلاح پیامبر اکرم قلم است. برخلاف آنچه که دشمنان اسلام و مسلمین به غلط نگاشته‌اند تمام جنگ‌های پیامبر اعظم دفاعی بوده است. در مقابل تهاجم دشمن ایستادند.

وی با بیان اینکه دل‌های بشریت را قلم و علم و معرفت فتح کرده است، گفت: مردم قلم احترام دارد. بخاطر همین است که مدرسه فیضیه به‌عنوان نماد اسلامی معرفی می‌شود.

خطیب نماز جمعه تهران گفت: امروز دنیا مشاهده می‌کند که این قرآن است که در برابر قدرت شیطانی آمریکا و متحدان اروپایی او در منطقه با اقتدار ایستاده است.

ابوترابی فرد افزود: ملت مقتدر لبنان وحدت عالم اسلام و مسیحیت و وحدت پیروان حضرت موسی را به نمایش گذارده‌اند. لبنان امروز نماد وحدت پیروان ادیان الهی و آسمانی است. یک سخن و کلمه واحده در برابر همه دنیا دارند. صفوف آنان مستحکم و استوار است.

وی گفت: پیش بینی می‌کنند نیم ربع قرن دیگر جمعیت مسلمانان جهان بر جمعیت سایر ادیان الهی سبقت می‌گیرد. یعنی سبقت از نظر کمیتی و دانش و معرفت و قدرت.

وی ادامه داد: قلم و کتاب مسیر تعالی بشر را هموار کرده است و به قلم و کتاب سوگند که‌ای رسول مکرم تو در قله رفیع و بلند از نظر فضائل اخلاقی قرار داری و خدای عظیم خُلق تو را عظیم یاد کرده است. اگر خُلق انسان نیکو و آراسته به فضیلت صبر و شجاعت و تواضع و ادب و علم گردید، عمل او صالح می‌شود. فضائل اخلاقی در عمل و رفتار ما تجلی میابد. پیامبر بعنوان مقتدای ما در قله رفیع فضائل اخلاقی است.

ابوترابی فرد عنوان کرد: پیامبر اسلام به قلم و دانش سوگند که تو نماد دانش هستی و در قله‌های بلند معرفت ایستاده‌اند آنها که این شخصیت استثنایی تاریخ را متهم به واژه‌های پوچ و تهی می‌کنند به خوبی می‌دانند که او مظهر و نماد علم و دانش است کلیدی‌ترین و محوری‌ترین آیه قرآن این کلام نورانی است.

خطیب نماز جمعه تهران گفت: جامعه بشریت نباید یک حرکت بدون علم و معرفت داشته باشد اگر انسان به این قله عقلانیت رسید خداشناس و پیامبرشناس می‌شود و در محضر قرآن کریم حاضر می‌شود.

ابوترابی فرد تصریح کرد: باید رابطه خود را با یکدیگر اصلاح کنیم. پیامبر اکرم در قله این روابط قرار دارد.

وی با طرح این سوال که چقدر دغدغه آن خانمی را داریم که در عمل با ارزش‌های اسلامی فاصله دارد؟ گفت: چقدر تلاش می‌کنیم همگی در صراط مستقیم حرکت کنیم؟ چقدر نگرانیم کسی از قافله اسلام جا نماند؟ این اخلاق رسول الله نیست! پیامبر اسلام آنقدر انسان‌ها را دوست دارد که قرآن کریم می‌فرماید‌ای پیامبر این قلب تو لبریز از محبت به انسان‌ها است.

خطیب نماز جمعه تهران گفت: «محبت» پیوند‌های اجتماعی را مستحکم می‌کند. محبت به همسر، خواهران و برادران، فرزندان، بستگان، همسایگان و امت اسلامی وجود داشته باشد. خوشا به حال شما که قلبتان با مردم مظلوم غزه، لبنان، عراق، حشدالشعبی و یمن گره خورده است.

ابوترابی فرد در ادامه با بیان اینکه تمام مذاهب اسلامی اتفاق نظر دارند، افزود: همه ما در یک جبهه واحد حرکت می‌کنیم و باید به یکدیگر احترام بگذاریم و رهبری انقلاب و امام (ره) را که منادی وحدت هستند، مقتدی خود قرار دهیم و از هر سخن و کلامی که صفوف متحد ما را بر هم زند دوری کنیم.

وی گفت: جامعه اسلامی باید متحد و یکپارچه اعتصام به کتاب خدا داشته باشند. در کنار یکدیگر مسئولیم.

ابوترابی فرد عنوان کرد: در ۱۲ و ۱۳ هجری بر اثر جنگ‌های دول قدرتمند استعماری غربی بخش‌های وسیعی از کشور‌های مقتدر اسلامی فروپاشید. ایران ما بیش از ۵۱ درصدش تجزیه شد. دولت عثمانی فروپاشید. حاکمیت سیاسی کشور‌های اسلامی نابود گردید. در همین دوران بود بعد از جنگ جهانی اول رژیم نامشروع صهیونیستی در قلب جهان اسلام و در سرزمین مقدس فلسطین با حمایت قدرت‌های پیروز شکل گرفت. صد‌ها هزار فلسطینی آواره و به شهادت رسیدند. درحالیکه در سراسر قرن ۱۹ و ۲۰ میلادی قدرت‌های استعماری اروپایی برای غارت ثروت‌های جهان اسلام رو به روی هم بودند، اما درباره ضعیف نگه داشتن جهان اسلام و جهان اسلام اتفاق نظر داشتند.

وی گفت: در این برهه از تاریخ اسلام یکی از بزرگترین تراژدی‌ها شکل گرفت. آثار شوم این تراژدی بعد از گذشت ۲۰۰ سال در شئون فرهنگی، فکری و اقتصادی امت اسلام آشکار است. بسیاری از این مزدوران بیگانگان دستاورد این جنایات هستند و در این میان علمای بزرگ جهان اسلام اهل سنت و شیعه در افغانستان، مصر، مراکش، لیبی و ایران در برابر اشغالگران قیام کردند و شهدای زیادی دادند.

وی خطاب به مسلمانان، افزود: اگر در برابر زیاده خواهی‌های غرب ایستادگی نکنید همه شرف شما را پایمال می‌کنند. قدرت‌های بزرگ تلاش کردند مانع از تحکیم پیوند‌های دینی، فرهنگی و بازگشت اقتدار امت اسلام گردند. روشن فکران خودفروخته به یاری آنان شتافتند.

ابوترابی فرد عنوان کرد: امام خمینی (ره) بیش از نیم قرن پیش نهضت اسلامی خویش را علیه استکبار و استعمار آغاز کرد. ایشان پرچمدار امت سلامی در قرون اخیر است.

وی ادامه داد: امروز نظام جمهوری اسلامی و امت اسلامی با رهبری خلف صالح امام، حضرت آیت الله خامنه‌ای، شاهد شکل‌گیری محور مقاومت و تجدید حیات امت اسلام در زیر چتر قرآن، پیامبر اسلام، اهل بیت پیامبر و صحابه برجسته اوست.

خطیب نماز جمعه تهران با بیان اینکه امروز رژیم صهیونسیتی قدرت بازدارندگی خود را از دست داده است، تصریح کرد: موشک‌های رادارگریز از تهران، حزب الله و یمن و ایستادگی ملت قهرمان غزه جهان را در حیرت فرو برده است و شاهد بحران‌های سیاسی، اقتصادی و امنیتی رژیم صهیونسیتی هستیم.

ابوترابی فرد با اشاره به مطالب منتشر شده در رسانه‌ها پس از حمله موشکی یمن به سرزمین‌های اشغالی، خاطرنشان کرد: بعد از حمله موشکی سلحشوران یمن به اسرائیل، روزنامه نگاران نوشتند، اسرائیل توان ایستادگی را مقابل محور مقاومت از دست داده است.

وی در پایان تاکید کرد: امروز جهان اسلام و ایران در کنار محور مقاومت، غزه، یمن و عراق است.

منبع خبر "صدا و سیما" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.