یونسف خواهان آتش بس فوری در غزه شد

خبرگزاری ایسنا جمعه 30 شهریور 1403 - 13:56
صندوق حمایت از کودکان ملل متحد (یونیسف) خواهان آتش بس فوری در غزه برای حمایت از کودکان و تسهیل ورود کمک‌های بشردوستانه شد.

به گزارش ایسنا، تد شیبان، معاون مدیر اجرایی صندوق حمایت از کودکان ملل متحد(یونیسف) گفت: ما خواهان آتش بس فوری برای حمایت از کودکان در غزه و تسهیل ورود کمک‌های بشردوستانه هستیم. طبق گفته وزارت بهداشت فلسطین بیش از ۱۴ هزار کودک طی جنگ در غزه به شهادت رسیده‌اند.

طبق گزارش سما، وی افزود: وضعیت انسانی غزه در حال وخیم‌تر شدن است و تعداد آوارگان به ۱.۹ میلیون نفر رسیده است. تعداد کامیون‌هایی که کمک‌های بشردوستانه را وارد نوار غزه می‌کنند از ۱۰۰ کامیون در روز در ماه اوت به ۱۵ کامیون در ماه سپتامبر رسیده است. این مسئله بر رنج و مشکلات شهروندان غزه می‌افزاید.

در این راستا کمیته نظارت بر پایبندی دولت‌ها به توافق حقوق کودکان در سازمان ملل تاکید کرد: اسرائیل مرتکب نقض‌های خطرناکی در نوار غزه شده است که در تاریخ عصر جدید با توجه به معاهده جهانی حمایت از حقوق کودکان بدترین نقض‌ها به حساب می‌آید. مرگ فجیع کودکان در نوار غزه در طول تاریخ بی‌سابقه بوده است. این یک نقطه تاریک در تاریخ معاصر ما است. ما تاکنون شاهد اقداماتی در این حجم نبوده‌ایم.

این کمیته خواهان کمک فوری به هزاران کودک مجروح در غزه و اجازه دادن برای خروج مجروحان شد.

جنگ رژیم صهیونیستی علیه نوار غزه که با حمایت آمریکا صورت گرفته است بیش از ۱۳۶ هزار شهید و مجروح بر جای گذاشته که بیشتر آنها زن و کودک هستند.

انتهای پیام

منبع خبر "خبرگزاری ایسنا" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.