سید حسن خمینی: وحدت به معنی کنار گذاشتن عقاید نیست

خبرآنلاین جمعه 30 شهریور 1403 - 14:26
سید حسن خمینی گفت: وحدت به معنی کنار گذاشتن عقاید نیست. باید دلها را به هم‌ نزدیک و عزم‌ها را جدی کنیم و مشکلات را حل کنیم‌.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، سید حسن خمینی در مراسم تجدید میثاق مهمانان سی و هشتمین کنفرانس بیضمن تبریک میلاد رسول اکرم(ص) و امام جعفر صادق(ع) و یاد شهدا، گفت: از کلمات و سخنان امام علی(ع) دو کتاب داریم؛ یکی نهج‌البلاغه و دومی غرر الحکم که یک عالم اهل سنت از دیار بکر  کلمات ارزشمند امام علی(ع) را در آن جمع کرده است. ارزش دررالحکم کمتر از نهج‌البلاغه نیست. 

به روایت ایسنا، وی در بخشی از سخنان خود با انتقاد از دعواها و نزاع‌های نابجا بین مذاهب و رفتن به سراغ فروع گفت: تضییع اصول و تمسک به فروع یعنی اینکه اصل‌ها را رد کنیم و به فروع روی بیاوریم و دل خود را با فرعیاتی خوش کنیم که در این صورت تمدن اسلامی دچار فروپاشی می‌شود. 

سید حسن خمینی خاطرنشان کرد: یکی از دلایل گم کردن اصل و فرع، منیت است. توفیقات امام(ره) برای این بود که در ابتدا پا روی نفس خود گذاشت. 

وی تاکید کرد: به قوه عاقله تمسک کنیم، با هم سخن بگوییم، بنشینیم بر مبنای خرد جمعی با هم حرف بزنیم. اگر قریب دو میلیارد مسلمان امروز زانوی غم بغل کرده‌اند که چرا نمی‌توانند به مردم غزه یاری رسانند، به خاطر این است به خدا یاری نرسانده‌اند و توکل نکرده‌اند. 

سید حسن خمینی تاکید کرد: امروز واقعیت این است که هیچ اصلی مهم‌تر از غده چرکین رژیم صهیونیستی نیست. 

وی تصریح کرد: وحدت به معنی کنار گذاشتن عقاید نیست. باید دلها را به هم‌ نزدیک و عزم‌ها را جدی کنیم و مشکلات را حل کنیم‌. امروز نگاه ما باید به بحث فلسطین باشد و چه وحدتی بالاتر از اینکه شیعیان لبنان به خاطر اهل سنت فلسطین به شهادت می‌رسند.

۲۹۲۱۱

منبع خبر "خبرآنلاین" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.