صعود خدابخشی به دیدار پایانی؛ ۵ کاراته کا ایران در رده بندی

صدا و سیما جمعه 30 شهریور 1403 - 15:02

صعود خدابخشی به دیدار پایانی؛ ۵ کاراته کا ایران در رده بندی

به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری صدا و سیما، مهدی خدابخشی نماینده وزن ۸۴- کیلوگرم ایران در مسابقات کاراته قهرمانی آسیا در دور نخست موفق شد با نتیجه ۴ بر صفر خودهایر از امارات را شکست دهد. 

او در ادامه ۵ بر صفر نگوین از ویتنام را برد و به نیمه نهایی رسید. خدابخشی در مرحله نیمه پایانی ۶ بر ۴ محمد الجعفری از اردن را مغلوب کرد و راهی دیدار پایانی شد. نماینده کشورمان برای کسب نشان طلا روز یکشنبه به روی تاتامی می‌رود.

 

امروز همچنین در وزن ۵۵- کیلوگرم، بهنام دهقان زاده در دور اول ۹ بر صفر راوی از سریلانکا را برد و راهی نیمه نهایی شد. او در این مرحله ۳ بر ۲ نتیجه را به زولمان از قزاقستان واگذار کرد و به دیدار رده بندی راه پیدا کرد و روز یکشنبه برای کسب نشان برنز به روی تاتامی می‌رود.

 

در وزن ۶۷- کیلوگرم، امیر مهدی زاده ۹ بر ۵ مقابل العضاری از عربستان شکست خورد و از با راه نیافتن نماینده عربستان به دیدار پایانی، مهدی زاده نیز از گردونه رقابت‌ها کنار رفت.

 

­در وزن ۷۵- کیلوگرم، بهمن عسگری ابتدا ۹ به یک عیسایا از سنگاپور را از پیش رو برداشت، عسگری در دور بعد هم ۶ به یک مقابل الجناعی از کویت به برتری رسید، اما در نیمه نهایی ۷ بر یک نتیجه را به آژیکانو از قراقستان واگذار کرد و از راهیابی به دیدار پایانی بازماند. نماینده کشورمان برای کسب نشان برنز یکشنبه به روی تاتامی خواهد رفت.


­در بخش بانوان و در وزن ۵۰- کیلوگرم، سارا بهمنیار در دیدار نخست نتیجه را به وانگ از چین واگذار کرد و با شکست این کاراته کا، بهمنیار از راهیابی به جدول بخت مجدد باز ماند.

 

طراوت خاکسار در وزن ۵۵-کیلوگرم بانوان پس از قرعه استراحت در دور دوم با نتیجه ۱۰ بر ۲ دئا دوینا از اندونزی را مغلوب کرد سپس در هانتی نماینده قزاقستان را از پیش رو برداشت، اما در نیمه نهایی ۷ بر صفر نتیجه را به تای مای هوآنگ دارنده نشان طلا و نقره آسیا ۲۰۲۱ و ۲۰۲۲ واگذار کرد و راهی رقابت کسب نشان برنز شد. خاکسار روز یکشنبه برای کسب نشان برنز باید به مصاف آری شیما از ژاپن برود.

 

در وزن ۶۱- کیلوگرم نیز آتوسا گلشادنژاد دیگر ملی پوش بانوان پس از قرعه استراحت ابتدا حریف عربستانی خود را ۸ بر صفر شکست داد. در دور سوم مقابل ساره العامری دارنده نشان نقره آسیا ۲۰۲۳ از امارات را ۵ بر صفر پیروز شد تا در نیمه نهایی به مصاف گانگ لی از چین برود. گلشاد نژاد که تا ثانیه‌های پایانی رقابت مقابل قهرمان جهان و دارنده برنز المپیک ۴ بر یک پیش بود با اخطار داور هانسکو شد و از راهیابی به دیدار پایانی بازماند. گلشادنژاد روز یکشنبه برای کسب نشان برنز باید با زکیه عدنان دارنده برنز آسیا از مالزی روبرو می‌شود.

 

در وزن ۶۸- کیلوگرم مبینا حیدری در نخستین دیدار ۴ به ۲ مقابل وانگ لی از هنگ کنگ نتیجه را واگذار کرد و با راهیابی نماینده هنگ کنگ به دیدار پایانی، حیدری نیز برای کسب نشان برنز در جدول شانس مجدد به مبارزات ش ادامه می‌دهد. او در این مرحله ۷ بر ۲ مقابل زاخبایوا از قزاقستان پیروز و راهی دیدار رده بندی شد.

 

منبع خبر "صدا و سیما" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.