لبنانی‌ها دیگر وسایل الکترونیکی را ایمن نمی‌دانند

همشهری آنلاین جمعه 30 شهریور 1403 - 15:05
روزنامه آمریکایی گزارش داد در پی موج دوم انفجارهای دستگاه‌های الکترونیکی در لبنان که روز چهارشنبه اتفاق افتاد مردم این کشور از روی نگرانی از وقوع انفجارهای جدید رو به خاموش کردن این دستگاه‌ها آوردند.

به گزارش همشهری آنلاین، طی روزهای گذشته انفجار وسایل ارتباطی مثل پیجر و بیسیم در سراسر لبنان تلفات بسیاری بر جای گذاشته و خون ده‌ها بی‌گناه را ریخته است و رد پای رژیم صهیونیستی در تمام مسیر آن دیده می‌شود. دولت لبنان و حزب‌الله با محکوم کردن تحرکات رژیم صهیونیستی قول اقدامات تلافی‌جویانه داده‌اند.

روز سه‌شنبه در یک حمله هماهنگ دستگاه‌های پیجر که مورد استفاده حزب‌الله لبنان بود در نقاط متعدد این کشور منفجر شدند که جان دست‌کم ۱۲ تن از جمله دو کودک را گرفته و حدود ۲۸۰۰ تن را زخمی کردند. علاوه بر این، رژیم صهیونیستی جنایات دیگری را در این کشور در موج دوم انفجارها در روز چهارشنبه مرتکب شد که شامل تلفن‌های همراه، لپ‌تاپ، رادیو، رایانه‌ها، دستگاه‌های واکی‌تاکی ژاپنی (بیسیم) و تجهیزات خورشیدی در چندین بخش از لبنان شد.

روزنامه آمریکایی «نیویورک تایمز» امروز (جمعه) گزارش داد این رویدادها موجب نگرانی شهروندان لبنانی از لوازم خانگی و وسایل الکترونیکی خود شده و بسیاری از این شهروندان از بیم وقوع انفجارهای جدید رو به خاموش کردن این وسایل آوردند.

به نوشته این روزنامه بسیاری از این شهروندان سریعا لوازم خانگی خود را از برق کشیده و عده‌ای دیگر مبدل‌های برق و سامانه‌های خورشیدی که برق خانه‌هایشان را از آنها می‌گرفتند قطع کردند. همچنین بسیاری از لبنانی‌ها تلفن‌های همراهشان را از خود دور کرده و از جواب دادن به تماس‌ها خودداری کرده‌اند.

طبق گزارش این روزنامه شهروندان لبنانی هم‌اکنون نگران منفجر شدن هر گونه وسیله الکترونیکی شامل دستگاه‌های مراقبت از نوزادان، تلویزیون‌ها و لپ‌تاپ‌ها هستند.

روز پنجشنبه سازمان هوانوردی غیرنظامی لبنان حمل هر گونه دستگاه پیجر و بی‌سیم را در هواپیماهای برخاسته از فرودگاه بین‌المللی بیروت ممنوع ساختند.

وزیر بهداشت لبنان در جدیدترین آمارش از شهدا و زخمی‌های انفجارهای سازمان یافته اخیر لوازم الکترونیکی در این کشور توسط رژیم صهیونیستی در روزهای سه‌شنبه و چهارشنبه اعلام کرد که تعداد این شهدا به ۳۷ نفر رسید و همچنین ۲۹۳۱ زخمی برجای گذاشت.

حزب‌الله لبنان پیشتر اعلام کرد به‌رغم اقدامات تروریستی رژیم صهیونیستی، به پشتیبانی از مردم و مقاومت غزه ادامه می‌دهد.

منبع خبر "همشهری آنلاین" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.