حباب سکه در بازار ۷ میلیون و ۷۵۰ هزار تومان شد

مشرق نیوز جمعه 30 شهریور 1403 - 15:43
رئیس اتحادیه فروشندگان و سازندگان طلا تهران، گفت: طبق آمارها طی هفته ای که گذشت، یکصد هزارتومان افزایش حباب سکه را در بازار داخلی داشتیم به طوری که قیمت حباب در بازار سکه ۷ میلیون و ۷۵۰ هزار تومان شد.

به گزارش مشرق، نادر بذرافشان درباره تحولات بازار طلا و سکه در روزهای اخیر گفت: از ابتدای هفته‌ای که گذشت بازار جهانی تجربه افزایش ۵۹ دلاری را شروع کرد تاجایی که قیمت های جدید در بازارهای جهانی را شاهد بودیم و در طول هفته این قیمت ها لحظه ای نبود.

رئیس اتحادیه فروشندگان طلا، جواهر، نقره و سکه تهران اظهارداشت: در روزهای بعد نیز بازار نوسانات اندک کاهش یا افزایش را طی کرد و در پایان هفته این افزایش بیشتر شد به طوری که در طول هفته حدود ۶۴ دلار افزایش انس جهانی طلا را داشتیم که آخرین قیمت انس جهانی طلا امروز (جمعه) به ۲ هزارو ۶۰۶ دلار رسید.

وی قیمت جدید انس جهانی طلا را تجربه ای جدید در بازارهای جهانی دانست و تصریح کرد: ابتدای هفته قیمت انس جهانی با ۲ هزارو ۵۷۸ تومان شروع شد و نوسانات کاهش و افزایش ۱۰ دلاری را طی کرد.

بذرافشان گفت: طی یک هفته ای که گذشت قیمت هر گرم طلای ۱۸ عیار با ۵۴ هزارتومان افزایش به ۳ میلیون و ۷۷۰ هزارتومان، سکه طرح جدید با ۷۰۰ هزارتومان افزایش ۴۴ میلیون و ۵۰۰ هزارتومان، سکه طرح قدیم با ۴۵۰ هزارتومان افزایش به ۳۹ میلیون و ۳۰۰ هزارتومان، نیم سکه با ۵۰۰ هزارتومان افزایش به ۲۴ میلیون و ۲۰۰ هزارتومان، ربع سکه با ۴۰۰ هزارتومان افزایش به ۱۶ میلیون و ۲۰۰ هزارتومان و سکه یک گرمی بانک مرکزی با ۲۰۰ هزارتومان افزایش به ۷ میلیون و ۳۰۰ هزارتومان معامله شد.

رئیس اتحادیه فروشندگان طلا، جواهر، نقره و سکه تهران با اشاره به اینکه در حباب سکه خیلی افزایش و کاهش نداشتیم افزود: طبق آمارها طی هفته ای که گذشت، یکصد هزارتومان افزایش حباب سکه را در بازار داخلی داشتیم به طوری که قیمت حباب در بازار سکه ۷ میلیون و ۷۵۰ هزار تومان شد.

به گفته وی، قیمت انس نقره نیز امروز حدود ۳۱ دلار و ۱۰ سنت بود که قیمت هر نقره در بازارهای داخلی ۵۹ هزارو ۸۰۰ تومان داد و ستد شد.

بذرافشان اظهارداشت: بنابراین بازار در طول هفته ای که گذشت به عنوان روزهای پایانی فصل تابستان التهاب افزایش تقاضا چندانی نداشت و روال عادی خود را طی کرد.

وی تصریح کرد: به طور قطع نرخ طلا و سکه در بازار داخلی و جهانی در هفته آینده به شرایط بازارهای جهانی، نرخ ارز، تثبیت قیمت های جدید و تحولات سیاسی و اقتصادی بستگی دارد بنابراین با این وجود احتمال افزایش یا کاهش بین ۱۰ تا ۱۵ دلاری قیمت ها پیش بینی می شود.

رئیس اتحادیه فروشندگان طلا، جواهر، نقره و سکه تهران گفت: با توجه به شرایط سیاسی و اقتصادی جهان در طول هفته آینده بازار طلا و سکه احتمال رشد انس جهانی طلا را پیش بینی می کند که در بازار داخلی ما نیز تاثیرگذار خواهد شد.

منبع: تسنیم

منبع خبر "مشرق نیوز" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.