قول بزرگ و فوق‌العاده جذاب پیاتزا به مردم ایران

خبرآنلاین جمعه 30 شهریور 1403 - 15:52
لس آنجلس ۲۰۲۸ هدف بلند مدت سرمربی ایتالیایی تیم ملی والیبال ایران است.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین؛ روبرتو پیاتزا، سرمربی جدید تیم ملی مردان ایران، هدف مشخصی را در کار جدیدش برای خود در نظر گرفته است. او اعلام کرده است که این تیم را به جمع هشت تیم برتر رنکینگ جهانی والیبال می‌رساند و آنها را برای همیشه در آنجا نگه دارد.

به نقل از ورزش سه، این مربی ایتالیایی در اوایل ماه جاری با قراردادی ۴ ساله به جای مائوریسیو پائز سرمربی برزیلی که در فصل ۲۰۲۴ هدایت این تیم را برعهده داشت و در دوره او ایران در لیگ ملت‌های والیبال در سال ۲۰۲۴ در رده پانزدهم قرار گرفت، سرمربیگری تیم ایران را برعهده گرفت.

ایران در حال حاضر در رده‌بندی جهانی نیز در رده پانزدهم قرار دارد و اینجا جایی نیست که سرمربی جدید تیم ملی آن را بخواهد. در بیشتر بخش‌های فصل ۲۰۲۳، ایران جزء ۱۰ تیم برتر بود و آخرین باری که در بین هشت تیم برتر حضور داشت، در مسابقات قهرمانی جهانی والیبال مردان در سال ۲۰۲۲ بود.

روبرتو پیاتزا بلافاصله پس از پذیرش شغل جدید به فدراسیون جهانی والیبال  گفت: اولین رویا و آرزوی من این است که دائماً در جمع هشت تیم اول رنکینگ جهانی باشیم.

این مربی ۵۶ ساله ایتالیایی با چشم‌انداز چهار ساله هدایت تیم ملی ایران را به سمت بازی‌های المپیک ۲۰۲۸ لس آنجلس بر عهده می‌گیرد و هدف بلندمدت بازگشت این تیم به المپیک پس از، از دست دادن حضور در پاریس ۲۰۲۴ است. ایران اولین بازی المپیک خود را در ریودوژانیرو ۲۰۱۶ انجام داد، جایی که به یک چهارم نهایی رسید و همچنین در توکیو ۲۰۲۰ بازی کرد و مقام نهمی را به نام خود ثبت کرد. در کوتاه مدت، اولین اهداف پیاتزا با لیگ ملت‌های والیبال سال آینده و البته قهرمانی جهانی ۲۰۲۵ فیلیپین مرتبط خواهد بود.

در این مرحله، پیاتزا فاش نکرد که آیا باید تغییرات عمده‌ای در تیم تحت نظر او انتظار داشت یا خیر، او گفت: واقعاً خیلی زود است که در مورد تغییر بازیکنان صحبت کنیم. بسیاری از آنها در لیگ‌های مختلف بازی خواهند کرد و ما باید بهترین‌ها را برای هر پست انتخاب کنیم.

257 251

منبع خبر "خبرآنلاین" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.