فیدان: ترکیه مایل به عضویت در «بریکس» است

خبرگزاری مهر جمعه 30 شهریور 1403 - 15:55
وزیر خارجه ترکیه از تمایل این کشور برای عضویت در گروه بریکس خبر داد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از تاس، «هاکان فیدان» وزیر امور خارجه ترکیه گفت این کشور به دنبال پیوستن به گروه «بریکس» است.

وزیر خارجه ترکیه گفت که که آنکارا مایل به عضویت در این گروه است، اما اطلاعات کافی در مورد توسعه نهادی در این گروه ندارد.

فیدان در این باره افزود که نظر به تنوع مداوم در سطح جهانی، آنکارا قطعاً گزینه‌های مختلفی را در زمینه همکاری‌های تجاری و اقتصادی بررسی می‌کند. گروه بریکس اکنون یک پلت فرم همکاری است، اما به اندازه کافی نهادینه نشده است. وقتی ترکیه به این گروه ملحق شود، روند تکامل در این گروه را خواهد دید.

وزیر خارجه ترکیه در مصاحبه‌ای یادآور شد که اگر همکاری اقتصادی ترکیه با اتحادیه اروپا منجر به عضویت کامل این کشور در این اتحادیه می‌شد، آنکارا به دنبال جایگزینی در سراسر جهان نبود. اما با توجه به این موضوع آنکارا همیشه به دنبال فرصت‌های جدید برای گسترش همکاری‌های تجاری و اقتصادی خود بوده است.

منبع خبر "خبرگزاری مهر" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.