افزایش تولید زیتون در کشور/ استقبال باغداران از تولید زیتون روغنی

اقتصادنیوز جمعه 30 شهریور 1403 - 16:39
اقتصادنیوز: عضو هیئت موسس شورای ملی زیتون گفت: برآوردها حاکی از آن است که میزان برداشت زیتون کنسروی و روغنی بیش از ۲ برابر سال قبل باشد.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، نادرجلالت گفت: با توجه به سال آور تولید زیتون، میزان برداشت زیتون کنسروی و روغنی بیش از ۲ برابر سال قبل خواهد بود و انتظار می رود این روند ادامه یابد.

به گفته او، برآوردها حاکی از آن است که با افزایش ۲ برابری تولید روغن زیتون به حدود ۱۰ هزارتن و زیتون کنسروی ۸۰ تا ۹۰ هزار تن برسد.

جلالت ادامه داد: امسال بیشتر بهره برداران و باغداران استقبال می کنند که بیشتر به سمت تولید زیتون روغنی روند.

عضو هیئت موسس شورای ملی زیتون با بیان اینکه نیازی به واردات زیتون کنسروی نداریم، گفت: برای روغن زیتون با احتساب سرانه ۲۰۰ گرم، ۴ تا ۵ هزارتن برای واردات نیاز داریم و بدلیل افزایش قیمت ارز، قاچاق جزء روغن های پومیس( تفاله زیتون) صرفه اقتصادی ندارد که مردم بدلیل عدم آگاهی خرید می کنند.

منبع خبر "اقتصادنیوز" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.