کاهش درخواست پناهندگی در اروپا

خبرگزاری مهر جمعه 30 شهریور 1403 - 17:33
آمارهای رسمی حاکی از کاهش درخواست پناهندگی برای ورود به کشورهای اروپایی است.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از یو اس نیوز، گزارش آژانس آمار اتحادیه اروپا «یورواستات» حاکی از آن است که برای اولین بار درخواست‌های پناهندگی برای کشورهای اتحادیه اروپا در ماه ژوئن کاهش یافته است.

یورواستات اعلام کرد که برای اولین بار ۷۰ هزار و ۳۷۵ درخواست پناهندگی از سوی شهروندان غیر اتحادیه اروپا برای ورود به این قاره ثبت شده است که در مقایسه با ژوئن سال گذشته میلادی کاهش ۱۷ درصدی را نشان می‌دهد.

بنا به این گزارش، پناهجویان سوری‌ها با ۱۲ درصد در ماه ژوئن بیشترین سهم را از متقاضیان پناهندگی داشتند و اتباع ونزوئلا و افغانستان به ترتیب با ۹ درصد و ۸ درصد در رتبه‌های بعدی قرار دارند.

یورواستات اعلام کرده که از این درخواست‌ها، بیش از سه چهارم از سوی آلمان، اسپانیا، ایتالیا و فرانسه دریافت شده است.

درخواست‌های پناهندگی ارسال شده به آلمان در ژوئن ۲۰۲۴ در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته با ۲۷ درصد کاهش به ۱۶ هزار ۷۷۰ مورد رسید. از

همزمان در اوایل این ماه، آلمان برنامه‌های خود را برای اعمال کنترل‌های شدیدتر در مرزهای زمینی این کشور به مدت شش ماه از ۱۶ سپتامبر اعلام کرد.

منبع خبر "خبرگزاری مهر" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.