آغاز فرایند معرفی دوره رزم مقدماتی (سربازی) ویژه داوطلبان تصدی منصب قضا

خبرگزاری ایسنا جمعه 30 شهریور 1403 - 17:35
معاون مدیرکل کارگزینی قضات از آغاز فراخوان دوره رزم مقدماتی ویژه داوطلبان تصدی منصب خطیر قضا خبر داد.

به گزارش ایسنا حسین ذبیحی تبار اظهارکرد: حسب مفاد قانون گذرانیدن مدت خدمت وظیفه فارغ التحصیلان دانشکده علوم قضایی در محاکم قضایی کشور (مصوب۱۳۷۳/۱۱/۰۹)، فارغ التحصیلان دانشکده علوم قضایی وابسته به دادگستری جمهوری اسلامی ایران، فارغ التحصیلان دانشکده های حقوق و طلاب حوزه های علمیه که جهت استخدام در سمت های قضایی پذیرفته می شوند و خدمت وظیفه عمومی خود را انجام نداده اند در صورت تعهد حداقل ۱۰ سال خدمت در قوه قضاییه و طی دوره آموزش مقدماتی نظامی، جذب دستگاه قضایی شده و در مقام قاضی مشغول به خدمت می شوند.

وی افزود: از این رو مطابق با ضوابط حاکم، در بازه زمانی معین، واجدین شرایط مذکور به منظور سیر تشریفات گذراندن دوره رزم مقدماتی به مراجع ذی صلاح در نیروهای مسلح معرفی شدند ولیکن از ابتدای سال جاری به لحاظ اختلاف در نحوه تعیین هزینه آموزش و معیارهای مندرج در آن، امکان اعزام واجدان شرایط مقرر در احکام قانونی یاد شده فراهم نشد. لذا بلافاصله مراتب به منظور رفع معاذیر به وجود آمده و برون رفت از وضعیت موجود در دستور کار قرار گرفت و در نهایت با پیگیری های آقای الفت - معاون منابع انسانی و امور فرهنگی قوه قضاییه - و توافقات حاصله در پرداخت هزینه های مذکور، مجدداً فرایند معرفی متعهدان خدمت قضایی به دفتر سیاست گذاری و نظارت راهبردی حفاظت اطلاعات نیروهای مسلح آغاز شد.

ذیحی تبار اضافه کرد: در همین راستا با تدابیر اتخاذ شده و مطابق با برنامه ریزی و زمان بندی به عمل آمده واجدان شرایط مذکور که تاکنون فرایند اعزام آنها متوقف شده بود در اجرای ماده ۷ آیین نامه اجرایی قانون مارالذکر به منظور سپری کردن دوره رزم مقدماتی معرفی خواهند شد.

معاون مدیرکل کارگزینی قضات همچنین اظهارکرد: تیپ مستقل ۸۳ روحانیون رزمی تبلیغی امام جعفر صادق (ع) مستقر در استان قم برای آموزش روحانیون پیش بینی شده، لذا به منظور بهره مندی حداکثری از ظرفیت آموزشی تیپ مذکور از این پس تمامی طلاب مطابق ضوابط، دوره آموزش نظامی مقدماتی خود را در مرجع مذکور سپری خواهند کرد.

به گزارش قوه قضائیه، ذبیحی تبار گفت: بدیهی است، داوطلبان تصدی منصب قضا پس از خاتمه دوره رزم مقدماتی و سیر تشریفات قانونی مربوطه در کسوت قاضی در دستگاه قضایی اشتغال خواهند یافت.

انتهای پیام

منبع خبر "خبرگزاری ایسنا" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.