عذرخواهی نماینده طالبان از ملت ایران

خبرگزاری ایسنا جمعه 30 شهریور 1403 - 17:43
نماینده طالبان حاضر در افتتاحیه سی و هشتمین کنفرانس بین‌المللی وحدت اسلامی که هنگام پخش سرود ملی جمهوری اسلامی از جای خود برنخاسته بود، با ارائه توضیحاتی از ملت ایران عذرخواهی کرد.

به گزارش ایسنا، «مولوی عزیزالرحمن منصور»، نماینده طالبان حاضر در افتتاحیه سی و هشتمین کنفرانس بین المللی وحدت اسلامی هنگام پخش سرود ملی جمهوری اسلامی از جای خود برنخاست که این موضوع واکنش زیادی در رسانه‌ها به دنبال داشت.
 
در پی این واکنش‌ها نماینده طالبان در گفت‌وگوی اختصاصی با خبرگزاری تقریب ضمن عذرخواهی از اتفاق پیش آمده از برگزاری کنفرانس بین‌المللی وحدت اسلامی استقبال کرد و گفت: این کنفرانس در هم‌افزایی و وحدت مسلمانان جهان تأثیرگذار است.

این نماینده طالبان با ابراز خوشحالی از اتحاد مسلمانان، تصریح کرد که ثمره اتحاد، رفع مشکلات مسلمانان در جهان است.

نماینده طالبان با اشاره به اتفاق رخ داده در مراسم افتتاحیه کنفرانس بین‌المللی وحدت اسلامی خاطرنشان کرد که «در افغانستان معمول است به هنگام پخش سرود ملی وطن، همگان به حالت نشسته هستند و ما نیز در این مراسم به عرف و سنت خود عمل نمودیم.»

مولوی عزیزالرحمن ضمن بیان ارادت نسبت به جمهوری اسلامی ایران، تصریح کرد که خواهان ارتباط، هماهنگی و دوستی بیشتر با کشورهای اسلامی و به خصوص کشور همسایه جمهوری اسلامی ایران است که این از اولویت‌های «امارت اسلامی» افغانستان است.

انتهای پیام

منبع خبر "خبرگزاری ایسنا" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.