نصب سامانه ضد موشکی بر روی هواپیماهای سران آلمان

خبرگزاری مهر جمعه 30 شهریور 1403 - 17:55
بنا به گزارش یک رسانه آلمانی، هواپیماهای مورد استفاده سران ارشد آلمان به سامانه ضد موشکی مجهز می‌شوند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رویترز، نشریه اشپیگل آلمان روز جمعه گزارش داد که برلین قرار است بر روی سه جت جدید دولتی مورد استفاده سران ارشد این کشور سامانه‌های دفاع موشکی نصب کند.

در گزارش اشپیگل آمده است: وزارت دفاع آلمان قرار است تا پایان سال، قرارداد مربوطه را برای تصویب به بودجه کمیته بودجه پارلمان ارائه کند.

بنا بر اشپیگل، سه جت A350 که بیشتر از سوی «فرانک والتر اشتاین مایر» رئیس جمهور، «اولاف شولتز» صدراعظم و «آنالنا بائربوک» وزیر امور خارجه آلمان استفاده می‌شوند، مجهز به سیستم مادون قرمز روی بدنه خواهند بود که می‌تواند جستجوگر موشک‌های نزدیک را با پالس های لیزری از کار بیاندازد.

اشپیگل نوشته که سامانه دفاعی پیشرفته ای که قرار است در بر روی جت‌های مذکور نصب شود از سوی شرکت صهیونیستی Elbit (ESLT.TA) توسعه یافته است.

منبع خبر "خبرگزاری مهر" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.