گرامیداشت روز شعر و ادب فارسی در سارایوو

صدا و سیما جمعه 30 شهریور 1403 - 19:37

  به گزارش­ سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما از سارایوو، به مناسبت روز شعر و ادب فارسی و روز بزرگداشت استاد شهریار شاعر برجسته کشورمان و در آستانه زاد روز مولانا جلال الدین، نشست ادبی به میزبانی رایزنی فرهنگی ایران با حضور علاقه‌مندان به زبان و ادبیات فارسی در سارایوو برگزار شد.

در این نشست ادبی، ابوذر ابراهیمی ترکمان سفیر کشورمان به معرفی استاد شهریار پرداخت و ژرفای اندیشه این شاعر معاصر ایران زمین را به مخاطبین ارائه و الویر موسیچ در خصوص تاثیرگذاری مولانا بر ادبیات فارسی سخن گفت. 

در پایان این مراسم، لوح تقدیر وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به دکتر الویر موسیچ پژوهشگر منتخب پژوهش فرهنگی در سال ۱۴۰۲ اهدا شد. زبان و ادبیات فارسی به عنوان دومین زبان جهان اسلام و زبان حوزه فرهنگ و تمدن ایرانی با هزاران اثر ارزشمند در زمینه‌های مختلف ادبی همواره مورد توجه مردمان سرزمین‌های دور و نزدیک بوده است.

اظهارات:

محمد حسین انصاری - رایزن فرهنگی ایران در بوسنی و هرزگوین
ابوذر ابراهیمی ترکمان - سفیر ایران در بوسنی و هرزگوین 
الویر موسیچ - پژوهشگر

 

منبع خبر "صدا و سیما" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.