انفجار‌های لبنان از منظر تحلیلگران غربی

صدا و سیما جمعه 30 شهریور 1403 - 19:47

  به گزارش­ سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما از بیروت؛ در حالی که اغلب رسانه‌های انگلیسی می‌کوشند از زبان مجریان، خبرنگار و کارشناسانی که دعوت می‌کنند، اقدام تروریستی رژیم اسرائیل را در قتل یا مصدوم کردن هزاران زن و مرد و کودک لبنانی در انفجار‌های پیجو‌ها یا پیجر‌ها و بیسیم‌ها در بازارها، خیابان ها، خانه ها، خودرو‌ها و بیمارستان‌ها، موفقیتی بزرگ برای رژیم اسرائیل جلوه دهند، برخی تحلیلگران، آن را نشان دهند ضعف و استیصال، همچنین شکست رژیم صهیونیستی در میدان نبرد با حزب الله ارزیابی می‌کنند. 
یک تحلیلگر انگلیسی مسائل سیاسی در این باره می‌گوید: اقدام اسرائیل در لبنان نشان دهنده اهمیت نداشتن جان غیرنظامیان و مردم لبنان برای اسرئیل است.
استفن بل می‌افزاید: این واضح است که اسرائیل با همکاری آمریکا تلاش می‌کند به حزب الله ضربه وارد کند و اعضای آن را بترساند، اما بی شک این اقدام نمی‌تواند سبب برتری آنها در غلبه بر حزب الله برای رسیدن به اهدافشان باشد.
شماری از کارشناسان نیز مانند معدود رسانه‌های انگلیسی از جمله گاردین آن را نقض قوانین حقوق بشری، بدعتی خطرناک و عملی جنایتکارانه می‌دانند.
جفری نایس وکیل حقوق بشر در این باره می‌گوید: قطعا این اقدام یک عمل جناییتکارانه محسوب می‌شود، زیرا بسیاری از این وسایل الکترونیکی در مکان‌های عمومی و در میان غیرنظامیان جایی که شهروندان عادی و زنان و کودکان حضور داشتند منفجر شد که با هر توجهی «عملی غیر قانونی و مجرمانه» است.
اغلب رسانه‌های انگلیسی که نشان دادند تمایلی ندارند شکست‌های رژیم اسرائیل از جمله هدف قرار دادن پایتخت رژیم صهیونیستی توسط موشک یمنی‌ها و موفقت‌های جبهه مقاومت را بیان کنند، نتوانستند این واقعیت را پنهان سازند که انفجار‌های لبنان نتوانست اراده مردم این کشور را بشکند و ضربه‌ای کاری بر توان نظامی حزب الله وارد کند.

اظهارات:
۱ – استفن بل - تحلیلگر مسائل سیاسی
۲ – جفری نایس - وکیل حقوق بشر

 

 

منبع خبر "صدا و سیما" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.